N

Samenwerken? 10.000+ top posities

N

Maandelijks opzegbaar

N

150+ klanten

Wat is SEO?

door | 19 november 2021

Search Engine Optimization: wat is SEO en hoe pas je het effectief toe binnen je bedrijf? SEO staat voor Search Engine Optimization en is een van de belangrijkste factoren in een succesvolle marketingstrategie. Als je een website hebt met veel bezoekers, maar nog niet SEO gebruikt binnen je marketingstrategie, dan mis je een enorme kans om meer verkeer te genereren en het aantal conversies te verhogen.

SEO – Search Engine Optimization

Bij SEO For You zijn we gespecialiseerd in het verhogen van jouw organische verkeer naar je website. In dit artikel gaan we dieper in op de betekenis van Search Engine Optimization en vertellen we hoe je een effectieve strategie inzet binnen je eigen bedrijf.

Wat wij voor jou kunnen betekenen

SEO is blijvend
In tegenstelling tot SEA (Google Ads), is SEO blijvend. De behaalde resulataten zullen niet ineens verdwijnen nadat de werkzaamheden stoppen. Dit betekent dat je maandelijks kunt doorbouwen op de afgelopen werkzaamheden en resultaten.

Giga potentieel rendement
Bezoekers via SEO zijn “gratis”. Je moet een investering leveren in de vorm van tijd om de top posities te behalen, maar vervolgens blijven deze posities renderen. Door maandelijks aan je SEO-campagne te werken, vergroot het rendement exponentieel.

Alles is meetbaar
SEO is meetbaar. We kunnen precies in kaart brengen hoeveel posities, bezoekers, leads en omzet er is gerealiseerd met SEO zodat u te allen tijde weet of die geïnvesteerde euro meer heeft opgeleverd.

✅ Snel terugverdiend
✅ Volledig transparant
✅ Volledig transparant
✅ Meetbaar resultaat

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie). Deze term verwijst naar het proces van het verbeteren van je website met als doel om hoger te scoren op de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s). Eenvoudig gezegd wil je dat een gebruiker, die specifieke informatie zoekt met behulp van trefwoorden of sleutelzinnen, direct naar jouw pagina wordt geleid. Bij SEO For You helpen we bedrijven dit doel te bereiken door een aantal verschillende technieken toe te passen. Door onze ervaring weten we precies hoe we de positie van jouw website in de resultatenpagina’s van zoekmachines kunnen verbeteren.

Waarom is SEO belangrijk?

Veel bedrijven hebben websites die niet zijn geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO) en hierdoor slecht vindbaar zijn. Dit betekent dus dat veel pagina’s niet gevonden worden wanneer mensen zoeken naar relevante trefwoorden en sleutelzinnen, terwijl de content vaak wel van een hoge kwaliteit is. En dat is zonde, want hierdoor loop je bezoekers op je website, en dus potentiële klanten, mis.

Wat zijn enkele vormen van SEO?

SEO betekent niet dat je betaalt voor advertenties, maar dat je waardevolle informatie geeft en strategische trefwoorden gebruikt om hoger in de organische zoekresultaten terecht te komen. Hierdoor kunnen gebruikers gemakkelijk relevante informatie vinden op jouw website.

Er zijn veel verschillende vormen van SEO, waaronder:

On page content optimalisatie

On page SEO houdt in dat je verschillende onderdelen van je pagina’s optimaliseert om beter gevonden te worden. De belangrijkste zaken bij on page SEO zijn: Title tags, meta description, pagina snelheid, zoekwoord optimalisatie, headings en subheadings, alt tags en de interne linkstructuur.

Title tags

Titel-tags zijn belangrijk, omdat ze bepalen hoe je website op SERPs verschijnt. Een goede title tag behandelt het hoofdonderwerp van elke pagina en bevat waar mogelijk trefwoorden, zonder te lang of moeilijk te lezen te zijn.

Meta description

De meta description is niet zichtbaar voor mensen die je website bezoeken, maar hij verschijnt wel in de zoekresultaten. Als je trefwoorden gebruikt die het beste beschrijven waar je pagina over gaat en hoe relevant deze is, verbetert dat de zichtbaarheid ervan op de SERP’s.

Pagina snelheid

Paginasnelheid is belangrijk voor SEO, want het beïnvloedt hoe Google je website rangschikt. Als je pagina op alle apparaten en browsers er te lang over doet om te laden, zal deze niet goed zichtbaar zijn in de zoekresultaten. Het optimaliseren van je paginasnelheid kan een enorm effect hebben op de rankings en is dus belangrijk om in de gaten te houden.

Zoekwoord optimalisatie

Trefwoord optimalisatie is nodig om hoger in de SERP’s te komen en meer organisch verkeer aan te trekken. Het houdt in dat je de juiste zoekwoorden vindt die relevant zijn, voordat  je ze verwerkt in de inhoud van de pagina. Het is ook belangrijk dat je relevante trefwoorden op de juiste manier op je pagina’s verwerkt. Dit kan inhouden dat je ervoor zorgt dat ze aanwezig zijn binnen titels (en meta beschrijvingen), koppen (H tags) en de body tekst, maar ook dat je ze waar mogelijk als ankerteksten gebruikt. Ankerteksten zijn zinnen met hyperlinks die mensen doorverwijzen naar andere pagina’s op je website.

Headings & subheadings

Headings & subheadings stellen Google in staat beter te begrijpen waar de pagina-inhoud over gaat, omdat ze de afzonderlijke delen van je website teksten kunnen bekijken, in plaats van het geheel te moeten zien als één lang artikel. Als je een bijvoorbeeld een blog schrijft, zorg er dan voor dat elke kop en subkop informatief is, de tekst eronder moet relevant zijn voor wat je erboven geschreven hebt. Belangrijk is ook om voldoende keywords in je headings en subheadings op te nemen.

Het gebruik van alt tags

Als je afbeeldingen op een website zet, is het belangrijk om ze te optimaliseren met alt tags, zodat Google weet wat ze zijn. Dit geldt vooral als een afbeelding niet laadt of wanneer mensen ze niet goed kunnen zien door de snelheid van hun internetverbinding. Als je afbeeldingen op een blogpost zet, voeg dan altijd alt tags toe die informatie geven over wat de afbeelding laat zien! Dit is iets wat door veel mensen wordt vergeten.

Interne linkstructuur

Het hebben van een interne linkstructuur van hoge kwaliteit is belangrijk voor je SEO,  omdat Google dan eenvoudig door je website kan navigeren. De beste interne linkstructuur bestaat uit trefwoord-rijke links die naar relevante pagina’s leiden en mensen aanmoedigen om meer te lezen. Google zal je pagina’s hierdoor beter ranken.

off page SEO

Off page SEO bestaat hoofdzakelijk uit het verkrijgen van backlinks. Backlinks zijn andere websites die doorverwijzen naar jouw website, zodat je meer autoriteit opbouwt. Als een website met een hoge autoriteit naar je linkt, krijgt je site een ontzettende boost in de rangschikking! Er zijn verschillende factoren die bepalen hoe Google de kwaliteit van jouw backlinks beoordeelt. Je kunt ook lokale backlinks gebruiken, maar die hebben vaak een lagere kwaliteit. Om meer backlinks te krijgen kun je gebruik maken van een linkbuilding specialist.

Stappenplan SEO strategie

Ben je van plan om SEO voor je bedrijf in te zetten? Heb je al een concrete strategie uitgestippeld, of is het de eerste dat je binnen je bedrijf hiermee aan de slag gaat? SEO kun je niet langer meer negeren, de tijd dat bedrijven geen zoekmachine optimalisatie nodig hadden is al lang voorbij. Zorg ervoor dat je begint met welomschreven doelen en bouw dan een SEO stappenplan. Hieronder noemen we de belangrijkste stappen die je doorloopt in het bepalen van jouw SEO strategie:

Bepaal je doelen (b.v. meer verkeer krijgen)

  • Bedenk hoeveel extra verkeer je wilt uit organische zoekresultaten of welk soort klanten je website moeten vinden. Houd je doelen specifiek en uitvoerbaar. Bijvoorbeeld: “Verhoog het organische verkeer met 50% in zes maanden”.
  • Wat wil je bereiken? Meer conversies of een hogere omzet?
  • Wees duidelijk over wat succes voor je bedrijf betekent. Bijvoorbeeld: Website conversiepercentage verhogen van 0,05% naar 0.07%.

Maak een HTML en XML sitemap

HTML sitemap

Een HTML sitemap is een pagina op je website die alle pagina’s opsomt met hyperlinks. Het wordt vaak gebruikt als extra hulpmiddel voor zoekmachine crawlers (robots) om snel door grote sites of sites met veel pagina’s te kunnen navigeren, maar het kan ook nuttig zijn voor de bezoekers op je website. Met een HTML sitemap kunnen ze alle relevante informatie immers snel vinden.

XML sitemap

Een XML Sitemap is een lijst van alle pagina’s op je site die beschikbaar zijn voor indexering door crawlers van zoekmachines. Een XML sitemap helpt crawlers om sneller door alle inhoud te navigeren en geeft extra metadata over elke pagina, zoals wanneer ze voor het laatst zijn bijgewerkt of hoe vaak ze worden bijgewerkt. Deze informatie is niet zichtbaar voor webgebruikers, maar zeer belangrijk voor je SEO.

Het verschil tussen een HTML en XML sitemap

Een HTML sitemap is een traditionele webpagina die alle inhoud van je site opsomt en als index dient voor zoekmachines. Een XML sitemap daarentegen bevat metadata over pagina’s binnen je website en is dus niet zichtbaar voor bezoekers. Zowel de HTML en de XML sitemap zijn zeer belangrijk om je website zichtbaar te maken in verschillende zoekmachines.

Relevante trefwoorden

Onderzoek trefwoorden die relevant zijn voor wat je aanbiedt en bepaal welke het meeste rendement opleveren. Dit doe je door te bepalen hoe lastig het is om op bepaalde keywords te scoren en te onderzoeken hoeveel zoekopdrachten er maandelijks worden uitgevoerd. Google Keyword Planner kan hierin inzicht geven. Maak een lijst van de best presterende zoekwoorden in een spreadsheet of een document dat gemakkelijk toegankelijk is als je later blogberichten en webteksten schrijft. Voeg zo mogelijk kolommen toe waarin je elk trefwoord een score kunt geven tussen 0-100% voor moeilijkheidsgraad en zoekvolume potentieel.

Wat zijn de voordelen van SEO?

Zoekmachine optimalisatie levert veel voordelen op voor jou en je bedrijf. De voordelen van SEO zijn onder meer:

  • Meer webverkeer en exposure voor je website. Dit betekent meer potentiële klanten die jou vinden via relevante trefwoorden of sleutelzinnen.
  • Verhoogde conversies, waaronder verkoop, bekendheid en aanmeldingen (afhankelijk van wat je probeert te bereiken).
  • Mensen zullen je inhoud gemakkelijker vinden wanneer ze specifieke zoekopdrachten uitvoeren (longtail keywords).
  • Klantenbinding: wanneer klanten op je site gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken, zullen ze sneller tevreden zijn over jouw dienstverlening. Een goede SEO strategie dwingt je dus om jouw website helemaal af te stemmen op de behoeften van je klanten.
  • SEO is een proces dat voortdurend onderhoud en controle vereist. Hierdoor kun je ook continu bijsturen en de content nog verder optimaliseren voor de zoekresultaten.

Hoe zet je een effectieve strategie in?

Een effectieve strategie toepassen is niet eenvoudig, maar het is van cruciaal belang als je op lange termijn resultaten wilt boek met de inzet van SEO. Binnen SEO For You passen we alleen bewezen strategieën toe die gebaseerd zijn op uitgebreid onderzoek naar hoe algoritmen werken op verschillende platforms. Hierdoor kunnen we je helpen om een effectieve strategie in te zetten die niet alleen op de korte termijn, maar juist ook om de lange termijn een positieve boost geeft aan je bedrijf.

Waarom zou ik SEO gebruiken?

In deze tijd zijn er duizenden en duizenden websites die zich elke dag met hand en tand inzetten om zo hoog mogelijk te scoren in de resultaten van zoekmachines. Veel ondernemers denken dat ze geen behoefte hebben aan een goede online zichtbaarheid, omdat ze al genoeg hebben aan hun vaste klanten. Toch zien we bij SEO For You dat veel klanten overstag gaan wanneer ze de mogelijkheden van SEO zien en hoe ze hiermee meer omzet kunnen genereren.

Wat is SEO trefwoordenonderzoek en hoe gebruik je het?

Er zijn verschillende manieren om keywords gebruiken in je SEO strategie. Ten eerste kun je specifieke trefwoorden gebruiken waar je concurrenten zich niet op richten, maar die wel een hoog zoekvolume hebben. Hierdoor heb je minder last van concurrentie en wordt je sneller gevonden wanneer mensen zoeken op deze specifieke termen. Ook kun je gebruik maken van long-tail zoekwoorden die bestaan uit twee of drie woorden en zich richten op een specifiek onderwerp. Deze hebben gewoonlijk minder maandelijkse zoekopdrachten, maar ze hebben wel een hele hoge kwaliteit. Mensen zijn namelijk heel gericht op zoek, wat de kans op conversies ontzettend verhoogt.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA (zoekmachine adverteren)?

SEO en SEA (Search Engine Advertising) zijn twee verschillende strategieën die gebruikt kunnen worden om je bedrijf online te promoten. Het belangrijkste verschil tussen de twee is dat SEO gratis is en je helpt meer bekendheid te krijgen, maar het kost ook tijd om autoriteit op te bouwen en hoger te scoren in de organische zoekresultaten. SEA kost geld en helpt je meteen om meer klanten te krijgen. Denk aan Google Ads of Bing Ads. Vaak zijn dit de eerst resultaten als je een zoekopdracht uitvoert.

Wat zijn de voordelen van organische vs. betaalde zoekresultaten?

Betaalde advertenties (SEA) kunnen onmiddellijk inkomsten genereren met een hoge click-through rate. Maar organische posities kosten geen geld en hebben een betere ROI op de lange termijn. Het beste van SEO is dat het gratis is, zodat je meer tijd kunt besteden aan marketingactiviteiten met een hoger rendement voor je bedrijf. Ten opzichte van SEA, biedt SEO kansen voor de lange termijn. Wanneer je stopt met SEA (adverteren), ben je direct uit de zoekresultaten verdwenen. Bovendien dwing je jezelf met SEO om je website op zo’n manier te optimaliseren dat de gebruikerservaring voor bezoekers ook beter wordt.

Hoe begin je met SEO?

Maak eerst een lijst van URL’s om bij te werken of te verbeteren, voordat je begint met het schrijven van nieuwe inhoud. Het is belangrijk dat je duidelijk inzicht hebt in welke pagina’s verbetering behoeven. Maak een lijst met links die niet meer werken, en zorg dat je deze verwijderd of opnieuw doorlinkt naar bestaande pagina’s. Door een lijst te maken met pagina’s die prioriteit hebben, kun je op een gestructureerde manier werken aan een betere organische vindbaarheid.

Maak een Excellijst met relevante zoekwoorden

Maak een Excel lijst met relevante trefwoorden, die geschikt zijn voor je bedrijf. We raden aan om wat onderzoek te doen met zoekwoord hulpmiddelen en je af te vragen welke termen echt belangrijk zijn voor jouw doelgroep. Een handige tool die je hierbij kan helpen is Google Keyword Planner. Rangschik alle zoektermen op basis van populariteit, maar kijk ook hoe hoog de concurrentie is. Het liefst wil je bepaalde zoekwoorden vinden met een hoog zoekvolume maar die tegelijkertijd ook een lage concurrentie hebben. Dat is vaak niet eenvoudig, maar wel zeer waardevol om te doen!

Schrijf artikelen rond deze trefwoorden

Als je eenmaal weet wat de juiste zoekwoorden zijn, begin dan met het schrijven van artikelen rond deze sleutelwoorden. Zorg ervoor dat je de meest bekende termen in je artikel opneemt, maar gebruik ook synoniemen en long tail keywords die je tijdens je zoekwoorden onderzoek hebt ontdekt. Houd de trefwoord dichtheid (het aantal keren dat een bepaald woord genoemd wordt) in de gaten. Probeer niet te overdrijven met het herhalen van woorden en zorg ervoor dat je in je hele artikel dezelfde stijl en toon aanhoudt.

Maak een lijst van je best presterende berichten

Maak een lijst van je best presterende berichten en gebruik deze als voorbeeld bij het brainstormen over onderwerpen of trefwoorden die je in toekomstige artikelen wilt gebruiken. Op deze manier kun je het organische verkeer steeds verder optimaliseren. Let wel op dat je je niet te vaak op een bepaalde zoekterm richt op verschillende pagina’s! Dit wordt afgestraft door Google.

Keyword kannibalisatie, hoe vermijd je het?

Trefwoord kannibalisatie is een probleem dat zich voordoet als je op je hele website of in meerdere berichten te vaak dezelfde trefwoorden gebruikt, wat betekent dat Google ze niet uit elkaar kan houden en deze pagina’s dus ook niet meer zal ranken. Dit is iets waar veel mensen zich niet bewust van zijn, maar als je hoog in de zoekresultaten wilt komen, moet elke pagina van je site (en bericht) relevant zijn voor een bepaalde trefwoordzin. Wanneer dezelfde keywords te veel op verschillende pagina’s terugkomen, kan het zijn dat al je harde werk voor niets is geweest.

Keyword stuffing – hoe vermijd je het?

Keyword stuffing is wanneer je herhaaldelijk dezelfde trefwoorden in je artikelen gebruikt, zonder oog te hebben voor de context en de toegevoegde waarde. Google gaat er dan vanuit dat je pagina helemaal niet relevant is en verlaagt deze in de zoekresultaten. Wees hier dus scherp op!

Een SEO audit van je website maken

Een website audit kan uiterst nuttig zijn om waardevolle inzichten te krijgen over je bestaande inhoud en om de algemene gebruikerservaring van je site te verbeteren. Door populaire pagina’s te analyseren krijg je een duidelijk idee over hoe je ze kunt verbeteren, zodat ze organisch hoger in de zoekresultaten komen. Als je van plan bent om een SEO audit van je website te doen, zorg er dan voor dat je tools gebruikt die betrouwbaar en nauwkeurig zijn. Daartoe behoren Google Analytics, Moz Pro Campaigns (voor PPC), Ahrefs of Majestic voor backlink analyse en Screaming Frog voor het crawlen van pagina’s op een site.

Welke sociale media platforms kan ik gebruiken om mijn online aanwezigheid te optimaliseren?

Sociale media zijn een belangrijk onderdeel van de online marketing strategie van elk bedrijf. In feite is gebleken dat optimalisatie van sociale media de rangschikking in zoekmachines in sommige gevallen met wel 30% kan verbeteren. Als je het beste uit je aanwezigheid op verschillende platforms wilt halen, houd dan bij wat voor jou het beste werkt en verdubbel die inspanningen. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat je op bepaalde tijden in de week post of dat je de inhoud aanpast op basis van demografische gegevens.

Hoe je social media gebruikt

Er zijn veel manieren om sociale media sites als Facebook, Twitter en LinkedIn te gebruiken om meer verkeer te krijgen. Het gebruik van hashtags bij het posten over relevante onderwerpen zorgt er bijvoorbeeld voor dat je beter gevonden wordt door andere gebruikers die misschien dezelfde interesses hebben. Ook YouTube biedt veel mogelijkheden, omdat je in de beschrijving van je video’s links kunt opnemen die verwijzen naar pagina’s op je website waar meer relevante informatie is te vinden.

Veel voorkomende misvattingen over SEO en hoe je ze vermijdt

Er bestaan veel misvattingen over SEO, enerzijds omdat er zoveel over te vinden is en anderzijds doordat het lastig is om goede en slechte informatie van elkaar te scheiden. De beste manier om niet verkeerd geïnformeerd te worden is om zoveel mogelijk gebruik te maken van betrouwbare bronnen zoals Moz of Search Engine Land. Je moet ook proberen om niet te verzanden in allerlei kleine details die er niet echt toe doen, hoewel ze nu misschien een belangrijk onderdeel van je marketingcampagne lijken. En wees je er ook van bewust dat Google morgen zijn algoritme kan veranderen, waardoor een strategie van de ene op de andere dag verouderd kan zijn. Houd de zaken in eerste instantie eenvoudig en richt je op de basisprincipes die we in dit artikel behandeld hebben. Bij SEO For you kunnen we altijd ondersteuning bieden in het creëren en optimaliseren van jouw content.

SEO is niet iets wat je zomaar kunt oppakken

SEO is een investering op de lange termijn en je moet altijd je strategie in de gaten houden en zo nodig bijstellen. Maar als je op een effectieve manier gebruik maakt van SEO, dan kan dit een ontzettende boost geven aan je bedrijf en leiden tot meer winst.

Hulpmiddelen die kunnen helpen bij zoekwoordenonderzoek en inhoud optimalisatie

Er zijn veel hulpmiddelen en websites die je kunnen helpen met zoekwoordenonderzoek. Voorbeelden hiervan zijn Google Adwords, Google Keyword Planner of Surfer SEO. Bij SEO For You gebruiken we verschillende hulpmiddelen en tools om te begrijpen welke zoekwoorden het beste werken voor jouw bedrijf. We analyseren niet alleen welke keywords relevant zijn, maar ook hoe vaak en waar ze op je site moeten verschijnen. Ook schrijven we webteksten en blogs voor bedrijven, om zo het verkeer via de zoekresultaten te maximaliseren. We raden altijd aan om je te concentreren op long-tail zoekwoorden, omdat deze meestal minder concurrentie ondervinden dan korte zinnen, maar zeer relevant zijn om door mensen gevonden te worden die specifieke informatie zoeken.

De impact van SEO in Marketing

SEO is door de jaren heen steeds complexer geworden. Vroeger draaide het allemaal om het gebruik van long-tail zinnen en het optimaliseren van je site voor zoekmachines. Tegenwoordig is SEO veel complexer geworden, vooral doordat het algoritme van Google van tijd tot tijd verandert. Er zijn steeds nieuwe updates die bepalen hoe goed je online rankt. Bovendien vergeten veel bedrijven dat hun website maar één belangrijk onderdeel is van een overkoepelende marketing strategie: ook sociale media of het gebruik van e-mail campagnes spelen een belangrijke rol om beter gevonden te worden.

Wat is SEO in de toekomst? Trends en ontwikkelingen

De toekomst van SEO is ingewikkeld. Aan de ene kant lijkt Google intelligenter en persoonlijker te worden met zijn resultaten (bijvoorbeeld door antwoorden direct op de SERP te tonen in plaats van alleen webpagina’s). Maar aan de andere kant is Google hard aan het pushen om websites te dwingen om de mobiele weergave bijvoorbeeld te optimaliseren. Dit betekent dus dat je altijd de huidige trends in de gaten moet houden en dat je zorgt dat je niet achterblijft. Zoek je ondersteuning op het gebied van SEO binnen je bedrijf of onderneming? Bij SEO For You kunnen we je verder helpen. Neem vrijblijvend contact met ons op en laat ons je overtuigen hoe we jouw website bovenaan krijgen in de zoekmachine resultatenpagina’s. Laat jouw klanten ontdekken wat je ze te bieden hebt!

Hulp bij SEO-optimalisatie

Bij SEO For You kunnen we je deskundig SEO advies geven over hoe je je positie in zoekmachines kunt verbeteren. We kunnen een SEO audit voor je uitvoeren en gebruiken verschillende tools om content te produceren en te optimaliseren. Wordt je klant bij ons? Dan is het contract maandelijks opzegbaar, want wij geloven dat we ons iedere maand opnieuw moeten bewijzen!

Onze specialisatie: organische vindbaarheid

Bij SEO For You richten we ons alleen op organische posities. We vinden niet alleen de belangrijkste zoekwoorden, maar gebruiken een holistische aanpak die alle aspecten van je website en content omvat: we kijken welke pagina’s het al goed doen en geven deze een extra zetje in de rug, we voeren een zoekwoordenonderzoek uit, we controleren of je website technisch goed in elkaar zit, we schrijven content, we verweven backlinks en we verhogen de conversieratio’s.

SEO werkt als duurzame online marketing techniek

SEO is geen korte termijn marketing strategie. Het gaat erom dat je inhoud creëert en optimaliseert die mettertijd steeds meer organische tractie genereert. Dit betekent dus dat je geduld moet hebben en consequent aan je online aanwezigheid moet werken. Bij SEO For You richten we ons daarom niet alleen op korte termijn doelstellingen, maar we onderzoeken ook wat de groeimogelijkheden zijn op de lange termijn. We kijken altijd hoe de zaken er over zes of twaalf maanden uitzien, want Google verandert zijn algoritme voortdurend. Wat vorig jaar werkte is vandaag de dag misschien wel niet meer van toepassing. Wij houden natuurlijk alle ontwikkelingen nauwlettend in de gaten!

Wat is een SEO audit?

De gratis SEO audit is een rapport met bevindingen opgesteld door een van onze SEO specialisten. In dit rapport met 100+ punten analyseren we jouw website t.o.v. de (online) concurrentie. Deze punten zijn onderverdeeld in de drie pilaren van SEO:

1. Content – met name teksten op de website
2. Techniek – website snelheid, kapotte pagina’s, etc..
3. Linkbuilding – het aantal relevante websites die naar jouw website linken

De SEO audit biedt direct uitvoerbare optimalisaties die jouw SEO-posities, websitebezoekers en omzet doen verbeteren.

Wat krijg je precies?

Wij analyseren jouw website en die van je online concurrenten, zoals in het bovenstaande punt beschreven. Vervolgens gieten we deze bevindingen in een rapport die we in 30 min d.m.v. een video call aan jou presenteren. Na afloop van deze call sturen we je het rapport op zodat je deze in alle rust nogmaals kan doornemen.

 

Waarom is de SEO audit gratis?

D.m.v. de SEO audit wordt direct duidelijk of SEO van toegevoegde waarde is voor een website of dat er beter voor een andere marketingstrategie kan worden gekozen. Door de SEO audit gratis aan te bieden willen we dus voorkomen dat er onnodige kosten gemaakt worden.

Uit de SEO audit kunnen verschillende punten boven water komen die opgepakt moeten worden om de SEO van je website te verbeteren. Deze punten kun je vervolgens zelf oppakken of ons laten uitvoeren.

Plan direct een afspraak in!
De audit wordt live via een video call aan je gepresenteerd.