N

Samenwerken? 10.000+ top posities

N

Maandelijks opzegbaar

N

150+ klanten

SEO campagne: wat is het en wat levert het je op?

door | 19 november 2021

Een SEO campagne levert elk bedrijf voordeel op. Dit betekent dat een ZZP’er even goed succes kan halen uit een SEO campagne dan een grote multinational met duizenden werknemers. Het kán, maar dan is een effectieve aanpak wel cruciaal.

Wanneer een SEO campagne niet op de juiste wijze wordt ingericht, dan levert het u niets op. In het meest slechte geval kan het juist negatief voor uw bedrijf uitpakken. SEO For You is specialist in het inrichten en beheren van effectieve, succesvolle SEO campagnes. Wij vertellen u graag meer over wat een SEO campagne precies is, over wat het u oplevert én over hoe wij het graag voor u aanpakken.

Wat wij voor jou kunnen betekenen

SEO is blijvend
In tegenstelling tot SEA (Google Ads), is SEO blijvend. De behaalde resulataten zullen niet ineens verdwijnen nadat de werkzaamheden stoppen. Dit betekent dat je maandelijks kunt doorbouwen op de afgelopen werkzaamheden en resultaten.

Giga potentieel rendement
Bezoekers via SEO zijn “gratis”. Je moet een investering leveren in de vorm van tijd om de top posities te behalen, maar vervolgens blijven deze posities renderen. Door maandelijks aan je SEO-campagne te werken, vergroot het rendement exponentieel.

Alles is meetbaar
SEO is meetbaar. We kunnen precies in kaart brengen hoeveel posities, bezoekers, leads en omzet er is gerealiseerd met SEO zodat u te allen tijde weet of die geïnvesteerde euro meer heeft opgeleverd.

✅ Snel terugverdiend
✅ Volledig transparant
✅ Volledig transparant
✅ Meetbaar resultaat

Wat is een SEO campagne precies?

Een SEO campagne is een geplande SEO activiteit die gericht is op het optimaliseren van een website of een single webpagina. Het doel is om de positie in de Google zoekresultaten te verbeteren en meer verkeer naar de website te genereren. In de meeste gevallen gaat het om een langetermijnproces, waarbij meerdere componenten aan worden gesproken. Hierbij kunt u denken aan onder meer linkbuilding, SEO-analyse, SEO audit, zoekwoordenonderzoek en on-page optimalisatie.

Wat zijn de voordelen van een krachtige SEO campagne?

Een krachtige SEO campagne levert uw onderneming veel belangrijke voordelen op. Zo zorgt een goede SEO campagne voor een voortdurende stroom van gericht verkeer naar uw zakelijke website. Het geeft uw onderneming inzicht in mensen die op zoek zijn naar de oplossing die u biedt, in de vorm van een dienst of een product. Google wordt voornamelijk door mensen gebruikt om een oplossing te vinden. Zij willen een dienst inschakelen of een product aanschaffen. Dit vormt de oplossing. Uw bedrijf biedt een oplossing aan een specifieke groep personen die via Google zoekt. Een SEO campagne zorgt ervoor dat vraag en aanbod elkaar op effectieve wijze ontmoeten. Wanneer een SEO campagne effectief is ingericht, dan zorgt dit voor verkeer met een hoge kans op conversie. Hierdoor draagt een krachtige SEO campagne bij aan de groei en ontwikkeling van uw bedrijf.

De 3 pilaren van een SEO campagne (content, techniek en linkbuilding)

Een goede SEO campagne wordt gebouwd op basis van drie belangrijke pilaren. We hebben het dan over content, techniek en linkbuilding. Deze drie factoren moeten op de juiste wijze worden gecombineerd binnen een SEO campagne om een optimaal resultaat te bereiken. Natuurlijk geven wij u graag meer informatie over deze drie pilaren van een SEO campagne.

Pilaar 1: Content

Content, of eigenlijk SEO content, staat voor het creëren van waardevolle, relevante content voor uw webpagina’s. Deze factor omvat eigenlijk alles wat met het schrijven en structureren van inhoud op uw website te maken heeft. Hierbij is het belangrijk om rekening te houden met drie factoren, namelijk copywriting, sitestructuur en zoekwoordstrategie. Google leest uw zakelijke website en juist daarom is waardevolle, relevante content zeer belangrijk. De content is bepalend voor uw score in de Google zoekresultaten.

Pilaar 2: Techniek

U kunt eindeloos veel tijd en energie in SEO steken en toch merken dat het u helemaal niets oplevert. In de praktijk komt het vaker voor dat ondernemers alles uit de kast halen als het om SEO gaat en toch zien zij ondermaatse prestaties. Dit heeft vaak te maken met de techniek. Het is van groot belang dat uw zakelijke website technisch gezond is. Zo is HTTPS sinds 2014 een rangschikkingsfactor. Heeft u nog een HTTP website? Dan is het dus belangrijk om ervoor te zorgen dat dit wordt omgezet naar HTTPS. Een ander voorbeeld is het responsive webdesign. Websites met een responsive webdesign worden goed weergegeven op alle schermen, dus van desktops, laptops, smartphones en tablets. Heeft uw website geen responsive webdesign? Dan is het goed mogelijk dat uw website niet juist wordt getoond op kleinere schermen. De techniek moet perfect zijn voor een maximaal resultaat.

Pilaar 3: Linkbuilding

Linkbuilding draait om het verkrijgen van linkjes naar uw website. Hierbij is het belangrijk dat deze linkjes relevant zijn voor uw bedrijf. Wanneer u fietsverkoper bent, dan is het voor u niet interessant wanneer een autobedrijf een link naar uw website plaatst. Dit is uiteraard slechts een voorbeeld. Google hanteert zeer complexe algoritmen en deze evolueren voortdurend. Toch zien we dat backlinks altijd een hoge waarde blijven houden en dat zij voor een goed deel bepalend zijn voor de rangschikking in de Google resultaten. Linkbuilding is een proces dat actief blijft. Het moet steeds verder worden uitgebreid. Hoe meer relevante backlinks u heeft, hoe hoger de rangschikking.

De volgorde van een succesvolle SEO campagne in 6 stappen

Een goede SEO campagne ontstaat niet van het ene op het andere moment. Er moeten meerdere stappen worden doorlopen om het beste uit de campagne te halen. SEO For You hanteert een praktisch stappenplan voor het opzetten van een succesvolle SEO campagne. Hieronder leggen wij u deze stappen in het kort uit.

Stap 1: SEO audit

Een SEO campagne start met een zogenaamde nulmeting. Waar staat uw bedrijf op dit moment als het om SEO gaat? U kunt bij ons een gratis SEO audit aanvragen.

Stap 2: Zoekwoordanalyse

Voor een SEO campagne is het van groot belang dat de juiste zoekwoorden worden gebruikt. Deze zoekwoorden, of keywords, worden aan de hand van een uitgebreid onderzoek vastgesteld. Wij voeren deze zoekwoordenanalyse voor u uit.

Stap 3: Technische optimalisaties

‘What you see is what you get’ gaat niet op in de wereld van SEO. Als het om SEO gaat is er nog zo veel meer dan wat je ziet. Er zijn eindeloos veel SEO-technieken die kunnen worden toegepast voor een groot of juist subtieler effect. Wij zorgen voor de nodige technische optimalisaties.

Stap 4: Content optimalisatie

Het is heel belangrijk dat de content op uw zakelijke website perfect in orde is. Hierbij moet niet alleen gedacht worden aan het aanbieden van waardevolle informatie, maar ook aan het juist verwerken van de vastgestelde zoekwoorden. Wij optimaliseren uw content op basis van de juiste, meest effectieve content strategie.

Stap 5: Maandelijkse linkbuilding

Linkbuilding (White Hat) is een ongoing proces. Het is belangrijk om het linkbuilding proces maandelijks te onderhouden en verder uit te breiden om de resultaten te behouden. Wanneer wij uw SEO campagne voor u uitvoeren, dan besteden wij optimale aandacht aan maandelijkse linkbuilding.

Stap 6: Maandelijkse evaluatie

In de wereld van SEO, en zeker bij SEO campagnes, geldt dat het goed is om voortdurend te kijken wat wél werkt en wat niet. Dit is namelijk voor ieder bedrijf anders. Meten is weten. Dit klinkt cliché, en dat is het ook, maar het is zeker waarheid. Wij evalueren uw SEO campagne maandelijks, zodat wij duidelijk hebben wat we gedaan hebben en wat de resultaten zijn. Op basis daarvan kunnen we vaststellen wat we de volgende maand moeten gaan doen voor een maximaal effect.

Laat u uw SEO campagne aan ons over?

Wij gaan graag met uw SEO campagne aan de slag. SEO For You heeft alle kennis in huis om succes te boeken voor uw bedrijf. Zo haalt u het maximale resultaat uit iedere SEO campagne die wij voor u inrichten. Bent u benieuwd? Start dan met het aanvragen van een gratis SEO audit. Wilt u eerst meer informatie of advies over een SEO campagne? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Wat is een SEO audit?

De gratis SEO audit is een rapport met bevindingen opgesteld door een van onze SEO specialisten. In dit rapport met 100+ punten analyseren we jouw website t.o.v. de (online) concurrentie. Deze punten zijn onderverdeeld in de drie pilaren van SEO:

1. Content – met name teksten op de website
2. Techniek – website snelheid, kapotte pagina’s, etc..
3. Linkbuilding – het aantal relevante websites die naar jouw website linken

De SEO audit biedt direct uitvoerbare optimalisaties die jouw SEO-posities, websitebezoekers en omzet doen verbeteren.

Wat krijg je precies?

Wij analyseren jouw website en die van je online concurrenten, zoals in het bovenstaande punt beschreven. Vervolgens gieten we deze bevindingen in een rapport die we in 30 min d.m.v. een video call aan jou presenteren. Na afloop van deze call sturen we je het rapport op zodat je deze in alle rust nogmaals kan doornemen.

 

Waarom is de SEO audit gratis?

D.m.v. de SEO audit wordt direct duidelijk of SEO van toegevoegde waarde is voor een website of dat er beter voor een andere marketingstrategie kan worden gekozen. Door de SEO audit gratis aan te bieden willen we dus voorkomen dat er onnodige kosten gemaakt worden.

Uit de SEO audit kunnen verschillende punten boven water komen die opgepakt moeten worden om de SEO van je website te verbeteren. Deze punten kun je vervolgens zelf oppakken of ons laten uitvoeren.

Plan direct een afspraak in!
De audit wordt live via een video call aan je gepresenteerd.