Online vindbaarheid verhogen: SEO tips voor 2021

Uw online vindbaarheid verhogen is onze missie.

Benieuwd waarom uw concurrenten (nog) boven uw website ranken? Claim dan nu uw gratis SEO audit of bel 06 28 20 20 96

Reviews SEO For You | Freelance SEO Specialist

    Gratis SEO audit t.w.v. € 295,-
    97% van de bedrijven laat online groei kansen liggen.

    Website *

    Reactie binnen 1 werkdag
    Concreet stappenplan voor hoger online rendement
    Fysiek of via video-call gepresenteerd

    SEO is blijvend

    In tegenstelling tot SEA (Google Ads), is SEO blijvend. De behaalde resulataten zullen niet ineens verdwijnen nadat de werkzaamheden stoppen. Dit betekent dat je maandelijks kunt doorbouwen op de afgelopen werkzaamheden en resultaten.

    Giga potentieel rendement

    Bezoekers via SEO zijn “gratis”. Je moet een investering leveren in de vorm van tijd om de top posities te behalen, maar vervolgens blijven deze posities renderen. Door maandelijks aan je SEO-campagne te werken, vergroot het rendement exponentieel.

    Alles is meetbaar

    SEO is meetbaar. We kunnen precies in kaart brengen hoeveel posities, bezoekers, leads en omzet er is gerealiseerd met SEO zodat u te allen tijde weet of die geïnvesteerde euro meer heeft opgeleverd.

    Snel terugverdiend

    Volledig transparant

    Maandelijks opzegbaar

    Meetbaar resultaat

    Steeds meer bedrijven willen hun online vindbaarheid verhogen om meer websiteverkeer te genereren. Dat is natuurlijk ook niet zo gek. Als bedrijf zijnde wil je uiteraard goed gevonden worden wanneer men naar uw product of dienst zoekt. 

    In competitieve branches kunt u beter een SEO specialist inhuren, om écht langdurige resultaten te behalen. Denk hierbij aan een ervaren SEO bureau of freelance SEO specialist.

    Online vindbaarheid verhogen kunt u uiteraard ook zelf. Hieronder 8 tips om direct uw online vindbaarheid te verhogen:

    • Ontdek nieuwe relevante zoekwoorden en verwerk deze in de tekst
    • Optimaliseer Low Hanging Fruit content
    • Target nieuwe zoekwoorden
    • Verbeter websitesnelheid
    • Fix kapotte (404) pagina’s
    • Linkbuilding outreach
    • Meld uw website aan bij directories
    • Vraag uw eigen omgeving om backlinks

     

    Online vindbaarheid verhogen door middel van content op bestaande pagina’s

    Voordat u zich bezighoudt met zaken als website snelheid, linkbuilding en duplicate content, kunt u uw online vindbaarheid al verhogen met de huidige pagina’s.

    1. Ontdek nieuwe relevante zoekwoorden en verwerk deze in de tekst

    Met tools als Google Search Console en Ahrefs kunt u in één oogopslag zien op welke zoekwoorden u te vinden bent in zoekmachines als Google. Naast deze zoekwoorden ziet u ook op welke positie er gerankt wordt.

    Deze data geeft u een inzicht in relevante zoekwoorden die u momenteel nog niet benoemd op uw website, maar waar al wel voor wordt gerankt. 

    Stel u bent architect en u heeft een pagina ontworpen die gefocust is om te ranken op het zoekwoord “Architect Amsterdam”. Op deze pagina vertelt u in geuren en kleuren over uw beroep en waarom websitebezoekers met u in zee moeten gaan.

    Vervolgens kijkt u in de data van GSC of Ahrefs en ziet u dat u met deze pagina ook rankt voor “huis laten ontwerpen Amsterdam”. Echter, heeft u dit zoekwoord (bijna) niet op uw pagina staan waardoor Google uw pagina niet goed rankt voor het zoekwoord.

    Dit biedt u uiteraard de kans om de tekst uit te breiden waarbij dit zoekwoord meerdere malen terugkomt.

    De uitkomst is (hoogstwaarschijnlijk) een positie verbetering op het zoekwoord “huis laten ontwerpen Amsterdam”. En op zijn beurt zorgt deze positie verbetering weer voor een betere online vindbaarheid.

    1. Optimaliseer Low Hanging Fruit content

    Low Hanging Fruit is een kreet die we veel gebruiken. We bedoelen hiermee dat we door, relatief, kleine optimalisaties grote resultaten kunnen behalen. Dit kan op erg veel manieren zoals extra linkbuilding, H1’s toevoegen, interne links etc… 

    In dit geval hebben we het over content. Deze tip komt aardig overeen met tip 1. Bij tip 1 kijken we naar zoekwoorden waarvan we nog niet wisten dat die relevant waren, en bij het Low Hanging Fruit kijken we naar zoekwoorden waarbij we net buiten de eerste pagina ranken.

    Om de online vindbaarheid te verhogen moeten er meer of betere posities behaald worden op de eerste pagina van Google. Dit kunnen we vrij simpel oppakken:

    We gebruiken wederom de data van GSC en Ahrefs uit tip 1. Deze keer kijken we echter naar zoekwoorden waarmee we op positie 11 tot en met 20 ranken. Dit zijn de zoekwoorden waarmee we (net) op pagina 2 ranken.

    Door deze zoekwoorden een klein zetje in de rug te geven kunnen ze beginnen met het genereren van online websitebezoekers.

    Het helpt vaak al door deze zoekwoorden (iets) vaker te benoemen op de pagina of het zoekwoord op strategische plekken in de tekst te zetten. De strategische plekken zijn bijvoorbeeld de URL, de H1, het begin van de eerste alinea, de laatste alinea en de alt tekst van de eerste afbeelding op de pagina.

    Hiermee krijgt het zoekwoord meer “aandacht” van Google en zal Google het zoekwoord beter ranken.

     

    Online vindbaarheid verhogen door middel van nieuwe pagina’s

    Naast de bestaande pagina’s optimaliseren kunnen we de online vindbaarheid ook verhogen door nieuwe pagina’s aan te maken.

    1. Target nieuwe zoekwoorden

    Richt je op nieuwe zoekwoorden waarvoor nu totaal nog niet gerankt wordt. Dit klinkt wellicht wat uitdagend omdat we vaak niet direct weten op welke zoekwoorden we nog meer kunnen/willen ranken. Echter, het hoeft niet zo lastig te zijn als je weet waar je moet zoeken.

    Begin met een zoekwoordanalyse. De zoekwoordanalyse dient niet voor niets als de basis van elke nieuwe SEO campagne. Met tools als Ahrefs en SEMRush kun je snel inzicht krijgen in de “content gap”.

    De content gap is een lijst met zoekwoorden waar uw concurrenten wel op ranken (vaak in de top 10), maar u nog niet.

    U kunt zich voorstellen dat dergelijke lijst al heel snel ideeën opwekt waar u direct mee aan de slag wilt.

    Vervolgens kunt u de tekst(en) gaan schrijven voor deze nieuwe contentideeën. Let hier alleen wel op dat de teksten op een juiste wijze geschreven worden. Dat wil zeggen dat het zoekwoord niet te vaak of te weinig op de pagina moet komen te staan, dat alle title tags correct staan, het zoekwoord op strategische plekken staat en dat het makkelijk leesbaar is voor uw doelgroep.

    Toch liever hulp van een ervaren SEO specialist bij het verhogen van de online vindbaarheid? Neem dan contact op met 06 28 20 20 96 (ook WhatsApp) of mail naar info@seoforyou.nl. 

     

    Online vindbaarheid verhogen door middel van technische perfectie

    Het is voor bezoekers en zoekmachines erg belangrijk dat ze een vlekkeloze ervaring op uw website hebben. Enkele manieren om dit te bieden is met: een snelle website, geen kapotte (404) pagina’s, geen dubbele content en een mobiel vriendelijke website.

    Hieronder 2 tips die u wellicht zelf snel kunt implementeren. Uiteraard is er nog een legio aan andere technische optimalisaties om uw website daadwerkelijk technisch perfect te krijgen. Neem hiervoor even contact op.

    1. Verbeter websitesnelheid

    Websitesnelheid begint steeds belangrijker te worden. Niet alleen Google legt er steeds meer nadruk op, ook bezoekers hebben steeds minder geduld en zullen eerder wegklikken.

    Voor veel mensen klinkt het verbeteren van websitesnelheid als een grote uitdaging. Om eerlijk te zijn kan dat het ook zeker zijn.

    Echter, zijn er ook relatief “makkelijke” optimalisaties die direct positieve invloed hebben op de laadtijd van de website.

    Wanneer u een webshop heeft, heeft u waarschijnlijk talloze (product)afbeeldingen op de website staan. Het is dan erg belangrijk dat deze afbeeldingen allemaal in het juiste formaat geüpload worden en dat de afbeeldingen gecomprimeerd zijn.

    Afbeeldingen comprimeren klinkt lastiger dan het is. Via tools als Optimizilla kunt u gemakkelijk, en in bulk, uw afbeeldingen comprimeren (de MB’s van de afbeelding verlagen) zonder zichtbaar kwaliteitsverlies.

    Stel u heeft een grote header afbeelding op uw homepage van 2 MB. Door middel van comprimeren kan de afbeeldingen verkleind worden naar enkele honderden KB’s waardoor de website sneller zal laden.

    1. Fix kapotte (404) pagina’s

    Kapotte pagina’s (404 pagina’s) hebben negatieve invloed op meerdere vlakken. Wanneer bezoekers op een 404 uitkomen zullen ze eerder geneigd zijn om de gehele website weg te klikken en bij uw concurrenten te gaan kijken.

    Daarnaast zorgen 404’s voor grote verliezen van linkwaarde. Stel er zijn 5 websites die naar uw kapotte pagina linken. Dan zijn dit 5 verwijzende domeinen waar u nauwelijks linkwaarde van krijgt omdat 404 pagina’s nauwelijks linkwaarde meegeven.

    Door deze pagina’s om te leiden (301 redirecten) zorgen we ervoor dat bezoekers en zoekmachines de 404 niet te zien krijgen. In plaats hiervan krijgen ze de meest relevante variant te zien. Bezoekers blij en Google blij.

     

    Online vindbaarheid verhogen door middel van linkbuilding

    Of we het nou willen of niet, linkbuilding is momenteel nog steeds een groot onderdeel van SEO. Grootse organische resultaten behalen zonder kwalitatieve, white hat, linkbuilding lijkt in 2020 bijna onmogelijk.

    Onderstaande strategieën kunt u zelf al oppakken.

    Toch liever uw linkbuilding uitbesteden bij een ervaren linkbuilder met unieke linkbuilding strategieën? Neem dan contact op met 06 28 20 20 96 of info@seoforyou.nl.

    1. Linkbuilding outreach

    Met linkbuilding outreach kunt u simpelweg websites zoeken die over uw branche schrijven. Vervolgens kunt u contact opnemen met de vraag of het ze interessant lijkt om te linken naar uw eigen content.

    1. Meld uw website aan bij directories

    Er zijn talloze websites (zoals Startpagina) waar u uw website kunt aanmelden. Vervolgens zullen deze websites naar de door u opgegeven pagina linken.

    Dit soort links worden steeds minder belangrijk omdat Google steeds meer de focus legt op relevante backlinks.

    Wel kunnen dit soort websites handig zijn om uw gelinkte pagina’s en anchorteksten in balans te brengen.

    1. Vraag uw eigen omgeving om backlinks

    We merken vaak dat hier overheen gekeken wordt. Kent u mensen met eigen websites (die ook nog enigszins relevant zijn)? Vraag ze om een backlink!

    Denk hierbij aan oud-collega’s, leveranciers, klanten, vrienden etc…

    Het voordeel hiervan is dat u links kunt bemachtigen waar uw concurrenten vaak geen toegang tot hebben.

    Conclusie

    Zoals u ziet zijn er meerdere optimalisaties die u per direct zelf kunt doorvoeren. Wanneer u deze optimalisatie correct uitvoert, zal dit uw organische vindbaarheid verhogen.

    Wilt u weten wat er specifiek aan uw website verbeterd kan worden? Vraag dan nu uw gratis en vrijblijvende SEO audit via 06 28 20 20 96 | info@seoforyou.nl of via onderstaand formulier.

    CASES

    Een greep uit onze projecten

    waar we trots op zijn

    Medisch en Supplementen

    Content SEO & Technische SEO

    +431% organisch verkeer

    10 maand

    Tuinartikelen

    Technische SEO & Linkbuilding

    +657 top 3 posities (+69%)

    3 maand

    Nieuwsplatform

    Content SEO, Techniek en Linkbuilding

    +61.118 maandelijkse bezoekers

    6 maand

    Snel terugverdiend

    Volledig transparant

    Maandelijks opzegbaar

    Meetbaar resultaat

    F.A.Q.

    Deze vragen worden

    ons vaak gesteld

    Wat is online vindbaarheid?

    Met online vindbaarheid bedoelen we dat uw website beter vindbaar is op zoekmachines als Google en Bing. Wanneer de organische vindbaarheid is verbeterd (door middel van betere posities in de zoekmachines), zorgt dit vaak voor meer websiteverkeer, meer leads en meer sales.

    Hoe vergroot je online vindbaarheid?

    De online vindbaarheid kunt u vergroten door zaken als content, techniek en backlinks te verbeteren voor uw website. Begin altijd met een SEO audit om precies in te zien welke zaken voor u belangrijk zijn. SEO For You biedt deze SEO audit kosteloos aan.

    Werken jullie ook op locatie?
    Als SEO specialisten in Enschede werken wij in principe op onze eigen locatie te Enschede. Echter, kunnen we in goed overleg besluiten om (als freelance SEO specialist) op uw locatie te komen werken.
    Is de samenwerking met SEO For You maandelijks opzegbaar?
    Ja! Wij geloven niet in langetermijncontracten, en zullen ons elke maand opnieuw bewijzen.
    Met welke budgetten werken jullie?
    Wij werken gemiddeld met budgetten tussen de 500,- en 1.000,- per maand.
    In welke markten zijn jullie gespecialiseerd?
    Wij zijn gespecialiseerd in zowel E-commerce als lead generatie.
    Hoe vaak ontvang ik updates over de SEO-campagne en de resultaten?
    Zo vaak je zelf wilt! Standaard sturen wij een maandelijkse rapportage met de resultaten en doelstellingen.
    Wanneer zijn de eerste resultaten zichtbaar?
    Dit verschilt per branche en per bedrijf. Meestal zien we de grote resultaten tussen de 3 en 6 maanden. De eerste stijgingen kunnen al na de eerste paar maanden zichtbaar zijn.
    Wanneer kunnen jullie beginnen?
    Nadat de aanvraag is goedgekeurd kunnen we vrijwel direct gezamenlijk doelstellingen bepalen en starten met de campagne.
    Hoe lang duurt het voordat ik mijn investering heb terugverdiend?
    Dit verschilt uiteraard per branche, product/dienst en bedrijf. Sommige klanten hebben na de eerste maand al hun investering terugverdiend. Bij anderen kan het enkele maanden duren.

    Onze eerste focus bij nieuwe campagnes is het Low-Hanging-Fruit optimaliseren. Dit zijn relatief kleine optimalisaties die vrijwel direct mooie resultaten genereren. Hiermee zorgen we ervoor dat u zo snel mogelijk de investering hebt terugverdiend.