N

Samenwerken? 10.000+ top posities

N

Maandelijks opzegbaar

N

150+ klanten

Wat is een niche?

Een niche is een specifiek type markt voor een product of dienst. Het kan worden gezien als de “specialiteit” binnen een industrie, en het wordt vaak gecreëerd als antwoord op wat consumenten echt willen.

Benieuwd waarom uw concurrenten (nog) boven uw website ranken? Claim dan nu uw gratis SEO audit of bel 06 28 20 20 96

Reviews SEO For You | Freelance SEO Specialist

    Gratis SEO audit t.w.v. € 295,-

    97% van de bedrijven laat online groei kansen liggen.

    Website *

    Reactie binnen 1 werkdag

    Concreet stappenplan voor hoger online rendement

    Fysiek of via video-call gepresenteerd

    Hoe bepaal je een niche?

    Om een niche te bepalen moet je de “behoefte” vinden en dan ontdekken hoe daarin kan worden voorzien. Bijvoorbeeld: Als iemand een online winkel voor kinderkleding wil openen, kan hij overwegen het nauwer aan te pakken door alleen kleding voor meisjes in de leeftijd van 0-12 maanden te verkopen. Het gaat er niet alleen om een behoefte op de markt te vinden, maar ook waar consumenten bereid zijn geld voor te betalen.

    Voorbeelden van niches zijn: iphone hoesjes die met unieke motieven beschilderd zijn of handgemaakte sieraden van materialen die rechtstreeks uit derde wereld landen komen waar traditionele gebruiken nu nog springlevend zijn. De mogelijkheden hangen echt af van je vaardigheden en interesses! Als je nadenkt over sommige hobby’s die je zou kunnen hebben, is er misschien een niche die perfect op jouw hobby aansluit.

    Er zijn veel verschillende soorten niches waarvan je misschien niet realiseerde dat ze bestaan – we nemen even de tijd om 13 voorbeelden te bespreken!

    13 voorbeelden van een niche

    Hieronder geven we voorbeelden van een niche. Dit geeft goed weer hoe specifiek een niche kan zijn.

    – Iphone hoesjes bedrijven die zich op een bepaald fandom richten (bv. Harry Potter, Pokemon)

    – gespecialiseerde dierenklinieken voor bepaalde dierenrassen (zoals chihuahua’s of grote Deense doggen)

    – familie- en kinderfotografen die alleen bij natuurlijk licht fotograferen en zich richten op lifestyle opnamen

    – huisdierencrematoriums die alleen met kleine dieren zoals katten of konijnen werken

    – schoonmaakbedrijven voor bedrijven die zich richten op biologische of milieuvriendelijke producten en praktijken

    – een keten van juweliers die gespecialiseerd zijn in ethisch verkregen diamanten, goud, enz.

    – een nationale keten van cafés die alleen rauw veganistisch voedsel serveren (geen vlees, zuivel of suiker)

    – een online winkel die vintage en tweedehands artikelen verkoopt van de jaren 1940 tot 1990

    – een grote landelijke opticienketen die alleen brillen en zonnebrillen van één bepaald merk verkoopt (bv. Ray Ban)

    – een online winkel met winkels in verschillende landen die overstock luxeproducten van merken als Chanel, Prada, enz. verkoopt tegen verlaagde prijzen omdat de verpakking licht beschadigd of onbeduidend is

    – een reisbureau dat alleen gespecialiseerd is in reizen voor tieners van 13 tot 16 jaar, ongeacht de bestemming die gekozen wordt

    – een groot, bekend modemerk dat zich vertakt heeft om honderden winkels in winkelstraten te openen waar kleding voor mannen en vrouwen met slanke figuren verkocht wordt

    – een restaurant dat alleen traditionele, huisgemaakte maaltijden uit één bepaald land serveert (bv. Italiaans eten)

    Je niche en SEO-optimalisatie

    Ondernemingen in niches kunnen heel succesvol zijn omdat ze hun marketinginspanningen kunnen richten op kleinere doelgroepen, waardoor ze hun klanten echt kunnen leren kennen en kunnen ontdekken wat hen het sterkst aanspreekt – zo bepaal je je niche! Doordat je richt op zo’n specifiek onderwerp is een goede SEO campagne zeer effectief. Wij van SEO For You helpen je graag bovenaan in Google te komen met jouw niche.