Bouncepercentage
Het bouncepercentage is het percentage websitebezoekers je website verlaat na slechts één pagina te hebben bekeken.
Benieuwd waarom uw concurrenten (nog) boven uw website ranken? Claim dan nu uw gratis SEO audit of bel 06 28 20 20 96
SEO is blijvend
In tegenstelling tot SEA (Google Ads), is SEO blijvend. De behaalde resulataten zullen niet ineens verdwijnen nadat de werkzaamheden stoppen. Dit betekent dat je maandelijks kunt doorbouwen op de afgelopen werkzaamheden en resultaten.
Giga potentieel rendement
Bezoekers via SEO zijn “gratis”. Je moet een investering leveren in de vorm van tijd om de top posities te behalen, maar vervolgens blijven deze posities renderen. Door maandelijks aan je SEO-campagne te werken, vergroot het rendement exponentieel.
Alles is meetbaar
SEO is meetbaar. We kunnen precies in kaart brengen hoeveel posities, bezoekers, leads en omzet er is gerealiseerd met SEO zodat u te allen tijde weet of die geïnvesteerde euro meer heeft opgeleverd.
Snel terugverdiend
Volledig transparant
Maandelijks opzegbaar
Meetbaar resultaat
Het bouncepercentage kan een waardevolle indicator zijn voor hoe goed je website het doet, en er zijn veel manieren waarop je het kunt verbeteren.
Je bouncepercentage verbeteren
Je bouncepercentage verbeter je door kwaliteitsinhoud aan je site toe te voegen. Als je bounce rate hoog is, vinden bezoekers niet wat ze nodig hebben of willen op je site. Gebruik daarom een duidelijke META titel en beschrijving, die beschrijft wat er op de pagina te vinden is.
De nadelen van een hoog bouncepercentage zijn dat het je zoekmachine rankings kan verlagen en dat bezoekers misschien niet meer naar je site terugkeren.