Een uitgebreide gids voor SEO Tools
De juiste SEO tools helpen je om jouw online vindbaarheid te verbeteren. Search Engine Optimization is een zeer belangrijk onderdeel van online marketing. Om goed te scoren in zoekmachines, moet je een website hebben die is geoptimaliseerd voor SEO. In dit artikel leggen we uit wat SEO tools zijn en hoe je ze kunt gebruiken.
SEO tools
Door op de juiste manier gebruik te maken van tools kun jij hoger scoren in Google met jouw content. Bij SEO For You helpen we iedere dag bedrijven om hun organische vindbaarheid te verbeteren. Dit artikel hebben we geschreven om je nu alvast een aantal tools en handvatten te geven die je nu kunt gebruiken om je vindbaarheid te verbeteren. Wil je jouw website en content een boost geven? Lees dan vooral verder.
Wat wij voor jou kunnen betekenen
SEO is blijvend
In tegenstelling tot SEA (Google Ads), is SEO blijvend. De behaalde resulataten zullen niet ineens verdwijnen nadat de werkzaamheden stoppen. Dit betekent dat je maandelijks kunt doorbouwen op de afgelopen werkzaamheden en resultaten.
Giga potentieel rendement
Bezoekers via SEO zijn “gratis”. Je moet een investering leveren in de vorm van tijd om de top posities te behalen, maar vervolgens blijven deze posities renderen. Door maandelijks aan je SEO-campagne te werken, vergroot het rendement exponentieel.
Alles is meetbaar
SEO is meetbaar. We kunnen precies in kaart brengen hoeveel posities, bezoekers, leads en omzet er is gerealiseerd met SEO zodat u te allen tijde weet of die geïnvesteerde euro meer heeft opgeleverd.
Wat is een SEO tool?
Een SEO tool is een programma dat je kan helpen om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Search Engine Optimization is erg belangrijk, omdat het bepaalt hoe hoog je in de zoekresultaten van Google, Bing of andere zoekmachines verschijnt. Hoe hoger je in de lijst scoort, hoe meer bezoekers er naar je site komen. Om beter te scoren in de organische zoekresultaten zijn er verschillende factoren die een belangrijke rol spelen, zoals: de juiste zoektermen, de inhoud (tekst), links tussen pagina’s/websites en de kwaliteit van links die naar je website terugverwijzen (backlinks). Er zijn veel SEO tools die je voor verschillende belangrijke aspecten ondersteuning kunnen bieden.
Waarom je tools nodig hebt voor zoekwoorden onderzoek
Hulpmiddelen voor trefwoordonderzoek helpen je om de juiste zoekwoorden voor je inhoud te vinden. Een trefwoord is een woord of zin die mensen invoeren in zoekmachines als ze bepaalde informatie zoeken. Om goede en relevante inhoud te schrijven, is het erg belangrijk dat je weet welke woorden mensen invoeren bij Google, Bing en andere zoekmachines. Je kunt op verschillende manieren onderzoek doen naar zoekwoorden. Je kunt bijvoorbeeld onderzoeken hoe vaak op bepaalde zoektermen wordt gezocht, hoe hoog de concurrentie is of een analyse uitvoeren waaruit verwante zoekwoorden naar voren komen (bijvoorbeeld met Semrush). Door goed inzicht te hebben in relevante zoekwoorden en synoniemen, kun je veel beter bepalen waarna je doelgroep zoekt en wat voor hen relevant is.
Een korte geschiedenis van SEO hulpmiddelen
SEO hulpmiddelen bestaan al heel lang. Het eerste belangrijke SEO hulpmiddel was de zoekmachine zelf, waar je pagina’s met relevante informatie kon vinden. Google wordt nog steeds beschouwd als een van de beste hulpmiddelen om je organische vindbaarheid te verbeteren, omdat het algoritme zo goed is geworden in het bepalen welke inhoud het meest relevant is voor gebruikers. Andere populaire SEO hulpmiddelen zijn SEMrush en Ahrefs. Deze twee tools helpen je zoekwoorden op websites van concurrenten te onderzoeken en ook om nieuwe kansen te vinden via backlinks die naar hen verwijzen. Er zijn verschillende andere nuttige hulpmiddelen die je waardevolle inzichten geven in de wereld van SEO.
Hoe gebruik je SEO hulpmiddelen?
Bij SEO gaat het erom dat je online meer zichtbaarheid krijgt en je organische vindbaarheid verbetert met inhoud die mensen waarderen. Door de juiste trefwoorden, backlinks en inhoud van hoge kwaliteit te gebruiken, is er een kans dat Google je website hoger rangschikt dan die van concurrenten. De beste manier om dit doel te bereiken is door verschillende soorten SEO gereedschappen te gebruiken voor zoekwoorden onderzoek, linkbuilding en on page content optimalisatie. Heb je vragen of hulp nodig rondom SEO? Bij SEO For You proberen we altijd mensen verder te helpen door onze kennis met hen te delen. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op via info@seoforyou.nl. Hieronder noemen we alvast een aantal tools die je nu gratis kunt gebruiken om je content en website te optimaliseren.
Gratis SEO tools
Er zijn veel gratis SEO tools beschikbaar die je kunt inzetten om je SEO te verbeteren. Moz Pro biedt bijvoorbeeld een overzicht van zoekwoorden met weinig concurrentie. Er zijn ook tools die inspiratie geven voor nieuwe zoektermen en die een analyse kunnen uitvoeren om verwante onderwerpen en synoniemen voor het zoekwoord te vinden. De informatie van gratis SEO tools is vaak zeer gedetailleerd en daardoor ontzettend waardevol! Er zijn veel gratis SEO tools beschikbaar, zoals Google Keyword Planner, Ubersuggest en Google Trends. De onderstaande tools helpen je om snel je website SEO te verbeteren:
Google Analytics
Google Analytics is een goed startpunt om inzicht te krijgen in je website verkeer. Je kunt ermee zien hoe bezoekers op je site terechtkomen. Bovendien geeft Google Analytics informatie over de apparaten die mensen gebruiken als ze je site bezoeken (bijvoorbeeld: desktop of mobiel), zodat je weet op welke manier je de inhoud moet optimaliseren.
Google’s Mobile Friendly Test
Als je een mobiel-vriendelijke website hebt, is het voor gebruikers gemakkelijker om je inhoud te vinden. De Google’s Mobile Friendly test laat zien welke pagina’s op je site mobiel-vriendelijk zijn en welke verder geoptimaliseerd moeten worden (bijvoorbeeld door een responsive design toe te voegen of de laadtijden te verbeteren).
Google Keyword Planner
Google Keyword Planner geeft informatie over het aantal zoekopdrachten voor bepaalde trefwoorden. Bovendien suggereert het nieuwe zoektermen op basis van je focus keyword of je website-inhoud. Ook maakt Google Keyword Planner per zoekwoord de concurrentie inzichtelijk.
Google Trends
Google Trends laat je zien hoe vaak op een term gezocht wordt en in welke geografische gebieden er het meeste belangstelling voor is. Zo kun je de beste zoektermen vinden, je erop richten met de juiste inhoud en zien of je website succes heeft gehad.
Ubersuggest
Ubersuggest maakt het gemakkelijk om trefwoorden en zoektermen te vinden die je in je SEO campagnes kunt gebruiken. Voer een woord in en Ubersuggest toont verwante woorden en synoniemen voor deze term.
SEO Site Checkup
SEO Site Checkup is een gratis hulpmiddel waarmee je kunt zien welke van je SEO elementen verbetering nodig hebben. De tool controleert 100 belangrijke SEO factoren en geeft een actieplan om verbeteringen aan te brengen.
Screaming frog
De screaming frog SEO spider is een website crawler die je helpt om je de onsite SEO te verbeteren. Met de gratis versie kun je tot 500 URL’s crawlen.
Yoast SEO
De Yoast SEO plugin voor WordPress helpt je om de zoekmachine optimalisatie van je website te verbeteren. Met deze plugin kun je metatags, titels en beschrijvingen toevoegen aan elke pagina of post op je website. Je kunt Yoast SEO ook gebruiken om te zien wat er nog ontbreekt in de techniek van je site en welke gerelateerde zoekwoorden je nog moet verwerken.
Squoosh
Squoosh is een gratis hulpmiddel waarmee je afbeeldingen en video’s kunt comprimeren. Je kunt Squoosh bijvoorbeeld gebruiken om je logo te verkleinen, zodat het minder ruimte inneemt op je website of blog.
Buzzsumo
Buzzsumo is een hulpmiddel waarmee je kunt nagaan welke stukjes inhoud het beste presteren. Je kunt bijvoorbeeld zien welke artikelen het meest gedeeld zijn op social media en welke links terugverwijzen naar je website.
Answer the Public
Answer the Public zoekt naar vragen die mensen over bepaalde onderwerpen stellen en toont ze als een interactieve kaart. Dit maakt het eenvoudiger om uit te zoeken wat je klanten belangrijk vinden en welke trefwoorden ze gebruiken wanneer ze zoeken naar een product of dienst.
CoSchedule Headline Analyzer
De CoSchedule headline analyzer controleert hoe leesbaar en overtuigend de kop/titel is. Hierdoor kun je beter beoordelen hoe waarschijnlijk het is dat de inhoud aansprekend is voor de lezer.
KW Finder
KW Finder is een hulpmiddel voor trefwoordonderzoek waarmee je snel en gemakkelijk relevante trefwoorden voor je SEO campagnes kunt genereren. KW Finder geeft bovendien een analyse van de rangschikking in zoekmachines, zodat je weet welke trefwoorden veel potentie hebben.
Majestic Backlink Analyzer
De Majestic backlink Analyzer laat zien hoeveel links naar een website of webpagina verwijzen en van welke domeinen deze links afkomstig zijn. Zo kun je de SEO strategieën van je concurrenten bekijken en nagaan hoe succesvol ze zijn.
Moz Open site Explorer
Moz Open site Explorer is een gratis hulpmiddel dat je laat zien welke sites naar je website linken en wie dat zijn. Dit helpt je om de populariteit van je inhoud te bepalen en geeft je de mogelijkheid om te beoordelen of je content aansprekend genoeg is voor andere websites (backlinks).
OpenLinkProfiler
OpenLinkProfiler is een gratis hulpmiddel waarmee je je backlinks en hun ankerteksten kunt controleren. Met deze informatie krijg je inzicht of andere websites naar relevante inhoud verwijzen of dat ze slechts gebruikt worden voor SEO doeleinden.
Hunter
Hunter is een handige chrome-extensie waarmee je contactgegevens van een persoon of website kunt vinden. Je kunt Hunter bijvoorbeeld gebruiken om in contact te komen met iemand die je inhoud op sociale media gedeeld heeft.
Grammarly
Grammarly is een extensie die je helpt om de grammatica en spelling van je online artikelen en blogberichten te verbeteren. Het laat je ook zien of je bepaalde woorden te vaak gebruikt en welke zinnen of zinsdelen ingekort kunnen worden.
Hemingway Editor
De Hemingway editor is een tool die je laat zien hoe leesbaar je tekst is (zinslengte en woordkeuze). Je kunt hierdoor de schrijfkwaliteit verbeteren, zodat de lezer de inhoud beter begrijpt en geneigd is om verder te lezen.
Keywordtool.io
Met keywordtool.io kun je long-tail zoekwoorden van Google, YouTube en Amazon vinden die je helpen om je website of blog online beter vindbaar te maken.
Bing Webmaster Tools
Met de Bing Webmaster Tools kun je je website toevoegen aan de Bing-index crawler, zodat de prestatie in de zoekresultaten van Bing beter wordt.
Waarom gebruik maken van betaalde tools?
Er zijn veel gratis tools voor SEO beschikbaar, maar de programma’s waarvoor je betaalt hebben vaak een groter bereik. Ze kunnen de concurrentie beter in kaart brengen en precies analyseren hoe succesvol hun strategie is. Uiteraard is het zeer waardevol om gratis tools in te zetten voor het optimaliseren van je website, maar betaalde tools geven je net meer inzicht.
Waar moet je op letten bij een SEO tool?
Je moet een SEO hulpmiddel kiezen dat gedetailleerde informatie geeft over trefwoorden, zodat je weet welke woorden mensen gebruiken en of deze specifieke termen ook goed zouden werken op je website of blog.
Een overzicht van betaalde SEO tools
De onderstaande tools helpen je om een meer gedetailleerd beeld te krijgen van betaalde opties:
SemRush
SemRush is een krachtige alles in één tool die concurrentie-analyses uitvoert, populaire trefwoorden laat zien en controle biedt over je backlinks. De informatie van Semrush is zeer gedetailleerd en helpt je om in een korte tijd veel verbeteringen door te voeren.
Ahrefs
Ahrefs geeft je toegang tot verschillende hulpmiddelen, waaronder een site audit, backlinks checker, rank tracker en een site explorer (concurrentie-analyse). Je kunt eenvoudig de strategieën van je concurrenten onderzoeken en ook de rankings op de zoekmachines voor specifieke trefwoorden volgen.
Betaalde versie van Ubersuggest
Met de betaalde versie van Ubersuggest kun je gelijksoortige trefwoorden zien die mensen gebruiken als ze online zoekopdrachten uitvoeren. Dit helpt je om ideeën voor nieuwe onderwerpen en content op te doen.
Mention
Mention is een geweldig hulpmiddel om je merknaam of specifieke termen op sociale media te volgen. Met deze informatie kun je nagaan door wie je artikelen worden gedeeld en hoeveel interactie er plaatsvindt.
SEO Powersuite
Met SEO Powersuite maak je een audit van je website en kun je de techniek verbeteren. SEO Powersuit beoordeelt de kwaliteit van je links en kan je stapsgewijs helpen om je SEO te verbeteren, zelfs als je geen ervaring hebt.
Keywords Everyware
Keywords Everywhere helpt je om relevante trefwoorden en long-tail keyphrases te vinden die mensen gebruiken als ze op internet naar inhoud zoeken. Zo kun je zowel betere artikelen als blogberichten maken.
Surfer SEO
Surfer SEO is een zeer gebruiksvriendelijk hulpmiddel dat veel informatie biedt. Met de app krijg je toegang tot de trefwoorden die je concurrenten gebruiken en kun je van verschillende concurrerende pagina’s een audit maken. De app helpt om je tevens om de juiste zoektermen en synoniemen te verwerken in je tekst. Daarbij wordt uitvoerig gelet op keyword density en of je voldoende synoniemen in je tekst hebt verwerkt.
Conversion AI (Jarvis)
AI copywriting wordt steeds meer toegepast en verandert de manier waarop we content produceren. Het wordt gebruikt om teksten te schrijven die lezers aantrekken en overtuigen. Conversie AI (Jarvis) gebruikt een unieke aanpak door je in staat te stellen snel inhoud te maken, met een minimale inspanning.
Maak een SEO audit van jouw website
Door een SEO audit te maken van jouw website, kun je de techniek ervan verbeteren. Hierdoor zul je hoger ranken in Google en andere zoekmachines. Je ontdekt waar mogelijkheden liggen en waar je bepaalde zaken moet verbeteren, zodat jouw klanten je beter kunnen vinden. Door gebruik te maken van zoekmachine optimalisatie tools kun je beter begrijpen wat je concurrenten online doen en hier je marketingstrategie op aanpassen. Je krijgt inzicht in wat het beste werkt voor jouw bedrijf en je kunt meten hoe succesvol je concurrenten de afgelopen tijd zijn geweest.
Wat kan ik doen als mijn concurrenten betere rankings hebben?
Als een van je concurrenten een hogere ranking heeft dan jij op Google, dan moet je goed onderzoeken aan welke aspecten dit ligt. Focus je je bijvoorbeeld wel op de juiste zoekwoorden of heb je wel voldoende backlinks met een hogere autoriteit? Dit zijn belangrijke vragen om jezelf te stellen. Veel SEO Tools kunnen je snel inzicht geven in het identificeren van de juiste zoektermen en laten je zien op welke gebieden je website verbetering nodig heeft. Als je alle verbeterpunten in kaart hebt gebracht, dan kun je deze stapsgewijs verwerken en ook in toekomstige webteksten en artikelen nog betere trefwoorden gebruiken.
Wat voor informatie heb ik nodig over mijn concurrenten?
Als je hulpmiddelen voor concurrentieanalyse gebruikt, zoek dan naar gedetailleerde informatie over welke zoekwoorden je concurrenten in Google gebruiken. Dit helpt je om kansen te ontdekken en je marketingstrategie verder te optimaliseren. Als je de juiste zoekwoorden hebt geïdentificeerd, dan verwerk je deze in toekomstige artikelen. Blijf altijd in de gaten houden wat je concurrenten doen en stuur op tijd bij.
SEO hulpmiddelen voor beginners
Als je nieuw bent met SEO, dan kun je het beste eenvoudige maar efficiënte hulpmiddelen zoeken die je werk een stuk gemakkelijker maken. SEO is complex en kan voor veel mensen overweldigend zijn. Daarom moeten tools eenvoudig in gebruik zijn en je snel de informatie aanreiken die je nodig hebt. Google Keyword Planner is een hele goede basis om te starten met je zoekwoorden onderzoek, omdat de tool gratis is en je veel inzicht geeft in keywords. Bij SEO For You kunnen we een meer gedetailleerde analyse maken van je website en de zoekwoorden vinden die relevant zijn voor jouw branche. We weten precies welke technieken we moeten inzetten om te achterhalen wat de verbeterpunten zijn van je website. Hierdoor bespaar jij als ondernemer veel tijd en ben je er bovendien van verzekerd dat je daadwerkelijk goed zal scoren met jouw content.
Wat is natuurlijke link building?
De term “natuurlijk” verwijst naar links die je op natuurlijke wijze verkrijgt, omdat mensen je content daadwerkelijk relevant vinden. Dit is eigenlijk de beste manier om meer autoriteit op te bouwen. Uiteindelijk gaat het vooral om de kwaliteit van je content! Zorg er dus voor dat je je concentreert op artikelen van ee hoge kwaliteit die de juiste mensen in jouw niche markt zullen aanspreken. Een simpel voorbeeld: Als je biologische voedingsproducten voor katten verkoopt, schrijf dan een artikel over het beste kattenvoer en geef handige tips. Als andere bloggers of bedrijven binnen jouw markt de content echt waardevol vinden, dan zullen snel geneigd zijn om via hun website te linken naar je artikel. Door mensen een reden te geven om je content te lezen zal je ook daadwerkelijk het verkeer naar je site verhogen.
Wat is kunstmatige linkbuilding?
Kunstmatige link building betekent vaak dat je backlinks koopt of uitwisselt om je rangschikking bij zoekmachines te verbeteren. Google heeft echter de laatste jaren veel stappen gezet om deze tactiek te ontmoedigen. Ondanks dat deze techniek nog steeds doeltreffend kan zijn, moet je je ook realiseren dat je hierdoor in de problemen kunt komen. Want als Google doorheeft dat je bijvoorbeeld links uitwisselt, dan kan dit heel nadelig zijn voor de ranking van je website. Zorg er dus altijd voor dat je kwalitatieve backlinks koopt en laat je ondersteunen door een expert. Je kunt ook gebruik maken linkbuilding tools om de autoriteit van je website te verbeteren.
Onmisbare SEO Tools
Er zijn veel tools beschikbaar die beloven om het meeste uit je SEO te halen, maar ze werken niet allemaal even goed. De beste manier is om een combinatie van tools te gebruiken om aan de rangschikking van je website te werken. Een aantal onmisbare tools zijn Google Analytics en de Webmaster Tools van Google. Hiertoe behoren o.a. Google Keyword Planner, Google Trends en Search Console. Zorg dat je eerst weet hoe je deze tools moet gebruiken door bijvoorbeeld tutorials te kijken op YouTube. Maak je gebruik van WordPress? Dan raden we je aan om de plugin Yoast SEO te installeren om de techniek achter je website te verbeteren.
Wat kan ik doen als mijn blogbericht niet scoort?
Zorg ervoor dat je waardevolle inhoud hebt geschreven voor je doelgroep en je niet alleen focust op het verwerken van zoektermen. Mensen willen immers iets lezen waar ze ook echt wat aan hebben. Als er iets mis is met je website of wanneer Google fouten heeft gevonden, dan zal dit ook een nadelig effect hebben op toekomstige zoekresultaten. Zorg er dus voor dat de techniek achter je website perfect is en besteed aandacht aan zaken zoals title tags, de meta description, alt tags, pagespeed insights en headings en subheadings. Technische SEO tools zoals Yoast SEO kunnen je hierbij helpen.
Onderzoek naar trending onderwerpen
Trending onderwerpen en keywords zijn een belangrijk onderdeel van SEO, omdat ze je inhoud helpen op te vallen. Als je iets schrijft dat relevant en nuttig is voor mensen, zal Google dat snel opmerken. Gebruik tools als Keywordtool.io of SEMrush om te zien wat iedere week de populairste zoektermen en onderwerpen zijn.
Ga voor een featured snippet
Uitgelichte site fragmenten zijn een geweldige manier om je website bij meer mensen onder de aandacht te brengen. Een featured snippet is in principe het antwoord dat Google geeft als iemand een vraag stelt, zonder direct naar je website door te verwijzen. Om dit goed te doen heb je inzicht nodig in welke onderwerpen en vragen zowel online gesteld worden door jouw doelgroep.
Plaats regelmatig nieuwe content
Je moet altijd proberen om regelmatig nieuwe content te maken. Google beoordeelt ook je website op basis van hoe vaak je nieuwe artikelen plaatst en of ze relevant genoeg zijn. De beste manier om meer mensen aan het lezen te krijgen, is door zelf betrokken te zijn en je als expert te positioneren. Je kunt bijvoorbeeld actief gaan reageren op social media of content delen van andere partijen.
Google Mijn Bedrijf
Een andere manier om de ranking van je website te verhogen is via Google Mijn Bedrijf. Als je bijvoorbeeld een winkel hebt, zorg er dan voor dat de bedrijfsinformatie die erop staat (zoals de openingstijden en locatie) juist in de Google database staat. Het verstrekken van deze informatie helpt klanten om je te vinden als ze zoeken naar producten en diensten in de omgeving.
Het belang van visuals
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je blogberichten prettig zijn om naar te kijken. Gebruik afbeeldingen en video’s in je artikelen, maar let op de afmetingen van de afbeeldingen. Als ze te groot of te klein zijn, zal Google dit afstraffen. Als je niet genoeg beeldmateriaal hebt, dan kun je altijd bekende foto sites gebruiken zoals Pixabay. Het advies is wel om het gebruik van stockfoto’s tot een minimum te beperken.
SEO tools voor afbeeldingen
Net zoals het belangrijk is om afbeeldingen in je blogberichten te gebruiken, heb je ook de hulpmiddelen nodig die helpen om ze beter zichtbaar te maken. Als je bijvoorbeeld WordPress of Blogger voor je website gebruikt, kun je plugins zoals Vitage Photo installeren. Hiermee heb je rechtstreeks toegang tot Pixabay en andere sites waar je afbeeldingen kunt vinden die passen bij je post.
SEO verandert voortdurend
Google blijft zijn algoritme regelmatig veranderen. Als je website ineens niet zo hoog meer rankt, dan kan dit dus komen door nieuwe updates van Google. Ook is het mogelijk dat je concurrenten hun strategie geoptimaliseerd hebben. Je moet dus voortdurend je SEO in de gaten houden om geen terrein te verliezen in de online zoekresultaten.
Laat je helpen door SEO For You
Als je geen tijd hebt om je website te optimaliseren voor SEO, dan kunnen wij je hierbij helpen. Met onze ervaring en kennis kunnen we alles voor je regelen, zodat je veel sneller betere resultaten krijgt dan wanneer je alles zelf zou moeten doen. We hebben vele hulpmiddelen en tools tot onze beschikking en weten precies hoe we deze moeten gebruiken. SEO verandert voortdurend, en dat maak het helemaal lastig om als drukke ondernemer op de hoogte te blijven van de laatste trends. Wij volgen alle recente ontwikkelingen op de voet en werken aan strategieën die niet alleen op korte termijn maar juist ook op lange termijn werken. Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons en informeer naar de mogelijkheden.
Wat is een SEO audit?
De gratis SEO audit is een rapport met bevindingen opgesteld door een van onze SEO specialisten. In dit rapport met 100+ punten analyseren we jouw website t.o.v. de (online) concurrentie. Deze punten zijn onderverdeeld in de drie pilaren van SEO:
1. Content – met name teksten op de website
2. Techniek – website snelheid, kapotte pagina’s, etc..
3. Linkbuilding – het aantal relevante websites die naar jouw website linken
De SEO audit biedt direct uitvoerbare optimalisaties die jouw SEO-posities, websitebezoekers en omzet doen verbeteren.
Wat krijg je precies?
Wij analyseren jouw website en die van je online concurrenten, zoals in het bovenstaande punt beschreven. Vervolgens gieten we deze bevindingen in een rapport die we in 30 min d.m.v. een video call aan jou presenteren. Na afloop van deze call sturen we je het rapport op zodat je deze in alle rust nogmaals kan doornemen.
Waarom is de SEO audit gratis?
D.m.v. de SEO audit wordt direct duidelijk of SEO van toegevoegde waarde is voor een website of dat er beter voor een andere marketingstrategie kan worden gekozen. Door de SEO audit gratis aan te bieden willen we dus voorkomen dat er onnodige kosten gemaakt worden.
Uit de SEO audit kunnen verschillende punten boven water komen die opgepakt moeten worden om de SEO van je website te verbeteren. Deze punten kun je vervolgens zelf oppakken of ons laten uitvoeren.
Plan direct een afspraak in!
De audit wordt live via een video call aan je gepresenteerd.