Gratis SEO analyse
t.w.v. €297,-

97% van de bedrijven laat groeikansen in online liggen. Een SEO analyse geeft inzicht over de grootste verbeterpunten van je website.

  • Reactie binnen 1 werkdag
  • Concreet stappenplan voor hoger rendement
  • Fysiek of via video-call gepresenteerd

Ontdek welke SEO onderdelen voor jou het meest effectief zijn! Benieuwd waarom je concurrenten (nog) boven jouw website ranken?

Claim dan nu je gratis SEO audit door onderstaand formulier in te vullen of te bellen met 085 – 760 3598.

    Waarom een SEO specialist inhuren?

    door | 20 november 2021

    Ondanks dat betaalde advertenties, social media en andere online platformen voor verkeer kunnen zorgen, genereren zoekmachines (zoals Google) veruit de meeste websitebezoekers.

    Waarom kiezen voor SEO For You?

    81% van de B2C klanten en maar liefst 94% van de B2B klanten voeren online zoekopdrachten uit voordat ze overgaan op een aankoop. Elke dag dat jouw website onvoldoende zichtbaar is in de zoekresultaten zorgt dus voor misgelopen omzet.

    Het is daarom van belang om zo snel mogelijk te starten met SEO. Of je dit nu zelf doet, of laat doen.

     

     

    In welke gevallen kun je beter niet een SEO specialist inhuren?

     

    ❌ Je hebt een maandomzet van minder dan €1.000,-

    ❌ Je hebt zelf tijd en interesse om elk aspect van SEO zelf te leren

     

     

    Wanneer kun je beter een SEO specialist inhuren?

     

    ✔️ Je bent niet op de hoogte van alle Google richtlijnen en wilt geen risico lopen om een Google-penalty te krijgen

    ✔️ Je hebt te weinig tijd

    ✔️ Je laat SEO liever over aan de experts

    ✔️ Je wilt continuïteit behouden in de SEO-werkzaamheden

    ✔️ Je wilt gebruik maken van alle honderd-en-één betaalde SEO tools zonder zelf de tools aan te schaffen.

    ✔️ Je wilt een lange termijn SEO partner die zichzelf maandelijks bewijst en maandelijks rendement oplevert.

    Vertrouwen

     

     

    Ben jij ook zo klaar met al die online marketing bureau’s die gouden bergen beloven en dit niet waarmaken? Wij wel!

    Echter, kun je hier van tevoren niet altijd doorheen prikken. Vertrouwen is de belangrijkste factor bij het kiezen van een SEO-bureau en wij winnen jouw vertrouwen liever door middel van onze expertise dan door loze beloften.

    Daarom hebben wij ervoor gekozen om elk traject te starten met een gratis en vrijblijvende SEO audit. Op deze manier tonen wij direct onze kwaliteit en expertise zodat je weet dat je met échte experts te maken hebt.

    Zet nu de eerste stap naar meer online rendement en vraag jouw gratis SEO audit aan!

    Case SEO-specialist inhuren
    Reviews SEO For You | Freelance SEO Specialist

    Wat wij voor jou kunnen betekenen

    SEO is blijvend
    In tegenstelling tot SEA (Google Ads), is SEO blijvend. De behaalde resulataten zullen niet ineens verdwijnen nadat de werkzaamheden stoppen. Dit betekent dat je maandelijks kunt doorbouwen op de afgelopen werkzaamheden en resultaten.

    Giga potentieel rendement
    Bezoekers via SEO zijn “gratis”. Je moet een investering leveren in de vorm van tijd om de top posities te behalen, maar vervolgens blijven deze posities renderen. Door maandelijks aan je SEO-campagne te werken, vergroot het rendement exponentieel.

    Alles is meetbaar
    SEO is meetbaar. We kunnen precies in kaart brengen hoeveel posities, bezoekers, leads en omzet er is gerealiseerd met SEO zodat u te allen tijde weet of die geïnvesteerde euro meer heeft opgeleverd.

    ✅ Snel terugverdiend
    ✅ Volledig transparant
    ✅ Volledig transparant
    ✅ Meetbaar resultaat

    Als je opzoek bent om een freelance SEO specialist in te huren, of wilt weten wat een SEO specialist allemaal doet, dan kunnen daar meerdere redenen voor zijn:

     

    • Je wilt een SEO specialist inhuren om jouw website hoger in Google te krijgen om meer bezoekers en omzet te genereren.

    Je kunt in dat geval contact met ons opnemen via de contactpagina (of bel 06 28 20 20 96). Wil je liever een document ontvangen met gepersonaliseerde verbeterpunten? Vraag dan uw gratis SEO audit aan via onderstaande knop.

     

    • Uw bedrijf is opzoek naar een SEO partner om (white label) SEO diensten aan te bieden aan uw klanten. En u bent benieuwd wat de mogelijkheden hierin zijn.

    U kunt in dat geval contact opnemen via info@seoforyou.nl of 06 28 20 20 96. We zullen u alle mogelijkheden met u bespreken voor een samenwerking tussen uw onderneming en SEO For You.

     

    • U schrijft een artikel waarbij de mening/visie van een SEO specialist nodig is.

    Als SEO specialisten raken we niet uitgepraat over alle aspecten van SEO. Wij helpen u daarom ook graag bij uw artikel(en), en beantwoorden al uw vragen. U kunt ons simpelweg bellen of mailen via info@seoforyou.nl of 06 28 20 20 96. U bent uiteraard ook meer dan welkom om langs te komen. We beantwoorden dan al uw vragen omtrent SEO in Enschede bij ons op kantoor.

     

    • U bent zelf ook SEO-fanaat en bent opzoek naar een baan die hierbij past.

    Momenteel hebben we geen uitstaande vacatures bij SEO For You, maar blijf vooral de website in de gaten houden.

     

    • U wilt meer informatie over SEO en bent benieuwd wat SEO experts nou precies allemaal doen en hoe zij diverse bedrijven helpen met het behalen van hun online doelstellingen

    Lees dan vooral verder. Hieronder vindt u alle werkzaamheden die SEO experts moeten beheersen en hoe zij te werk gaan.

    Wat is een SEO specialist? En voor welke taken kunt u hem of haar inhuren?

     

    Een Search Engine Optimization (SEO) specialist analyseert, beoordeelt en implementeert wijzigingen aan websites, zodat ze zijn geoptimaliseerd voor zoekmachines (zoals Google en Bing).

    Het doel van de SEO expert is om zoveel mogelijk bezoekers per maand te genereren voor zijn of haar opdrachtgever. De opdrachtgever kan zowel een klant zijn, als de baas van de onderneming waar u werkzaam bent

    Simpel gezegd: Het is de taak van de SEO specialist om de website van de opdrachtgever zo hoog mogelijk in de zoekmachine resultaten te “ranken” voor relevante zoekopdrachten.

    10 jaar geleden zag deze baan er heel anders uit dan nu. Waar je vroeger kon ranken door simpelweg het gewenste zoekwoord op de pagina te spammen, moet je nu echt kwaliteit leveren.

    Het algoritme van zoekmachines als Google is zo slim geworden dat ze kwalitatieve pagina’s kunnen onderscheiden van pagina’s die via slinkse manieren proberen te ranken. Google is hier zo strikt op geworden op hun missie (“de meest relevante content voor elke bezoeker te bieden”) te behalen.

    Een moderne ingehuurde SEO specialist moet een probleemoplosser en strateeg zijn, met het vermogen om relevante en boeiende inhoud te prioriteren en te ontwikkelen. Kent u het oude gezegde “content is king”? Moderne SEO specialisten weten dat zoekmachines steeds meer waarde hechten aan hoge kwalitatieve inhoud. Daarnaast dienen de gewenste zoektermen op een natuurlijke en organische wijze in de tekst te worden geplaatst.

    Naast content dienen ingehuurde SEO specialisten ook technisch onderlegd te zijn. Denk hierbij aan technische website optimalisaties als canonicals, hreflang’s, website snelheid en title tags. Al deze technische optimalisaties zorgen ervoor dat Google geen problemen heeft met het crawlen (doorzoeken) van de website.

    Tot slot dient de SEO expert een strateeg te zijn op het gebied van organische, white hat, linkbuilding. Met linkbuilding zorgt u ervoor dat andere websites naar uw website linken. Hoe meer verschillende websites naar uw website linken, des te hoger de autoriteit van uw website in de ogen van Google. Wilt u ook een SEO specialist inhuren? Neem dan even contact op!

    Uiteraard is het ook van groot belang van welke websites deze links afkomstig zijn, en hoe deze zijn verkregen. Wanneer deze op een onlegitieme of “spammy” wijze zijn verkregen dan spreekt men over “black hat” linkbuilding. Google is de laatste jaren erg goed geworden in het opsporen van “black hat” tactieken. Wanneer Google dit detecteert, loopt de website risico om bestraft te worden door Google.

    In het kort: Een SEO specialist analyseert websites op verbeteringen om meer organisch relevant websiteverkeer te verkrijgen via zoekmachines. Zo heeft de expert onder andere grondige kennis van algehele strategie, zoekwoordonderzoeken, copywriting, website techniek en linkbuilding.

    Tot slot: Wanneer u een SEO specialist inhuurt, dient hij of zij de spil van de organisatie te zijn. Hij of zij moet verschillende afdelingen met elkaar verbinden om op die manier de juiste optimalisaties op de website te kunnen aanbrengen.

    Wat doet een SEO expert? 50 belangrijke SEO taken waar u een SEO specialist voor in kunt huren

    Hieronder vindt u 50 belangrijke taken die een SEO specialist onder de knie moeten hebben. Of alle 50 taken ook daadwerkelijk uitgevoerd worden is afhankelijk van de onderneming waar de SEO expert werkzaam is en waarvoor de opdrachtgever de SEO specialist heeft ingehuurd.

     

      1. Begrijp de marketingdoelstellingen van de opdrachtgever. Één van de belangrijkste taken wanneer u een SEO specialist inhuurt, is dat hij of zij de doelstellingen van de klant op het gebied van online marketing, de concurrentiepositie binnen de branche, de zakelijke niche, merkbekendheid en USP’s kent. Online marketing doelen moeten meetbaar, realistisch en haalbaar zijn.
      2. On-page optimalisatie. Voer SEO-mechanische elementen op de pagina uit (H-tags, afbeeldingen, tekststructuur en opmaak) terwijl u vaardigheden gebruikt bij het organiseren van content in hiërarchieën. Integreer keywords, keyword dichtheid, latente semantische indexering (LSI) keywords, stam keywords en keyword synoniemen.
      3. Keyword research en analyse. Voer een uitgebreid zoekwooronderzoek uit en geef prioriteit aan zoekwoorden o.b.v. de gekozen strategie. Bijvoorbeeld een voorkeur voor short tail of long tail zoekwoorden. Identificeer nieuwe potentiële zoekwoorden met lage concurrentie, hoge winstgevendheid (= hoge commerciële waarde). Onderzoek alternatieve zoektermen en gerelateerde vragen.
      4. Verkrijg een hogere zichtbaarheid van Google Rankings. Behaal top 10 rankings voor “money keywords” op de homepage, interne landingspagina’s, gepubliceerde artikelen of blogposts. Let hierbij goed op de searcher intent. Dat wil zeggen dat u probeert te ranken met pagina’s waar de bezoekers behoefte aan hebben.
      5. Focus op gebruikerservaring voor betere conversies. Optimaliseer de website/pagina’s om de ervaring van websitebezoekers te verbeteren, bounce percentage te minimaliseren, paginaweergaven te vergroten, de verblijfsduur van bezoekers op de site te verhogen, klikfrequenties (CTR) in pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERPS) te verhogen
      6. Diagnose stellen van technische SEO-problemen en deze oplossen. Canonicalisatie, paginering, 404-fouten, 301/302-redirects, crawlfouten, gebroken links, serverfouten, duplicate content, Robot.txt-bestand, onjuiste sitemaps, ontbrekende alt-kenmerken, slechte URL-structuur, trage website snelheid. Dit dient allemaal opgelost te kunnen worden door de SEO specialist.
      7. Lokale SEO. Voer lokale SEO campagnes uit die een 100% volledig geverifieerd Google Mijn Bedrijf-profiel, een Google Maps-vermelding, lokale startpagina’s en een consistent NAP-profiel (naam, adres, telefoon) bevatten. Werk aan reputation management en aan het verwerven van local business reviews met behulp van tools en software zoals Getfivestars.com, Grade.us of Trustpilot.
      8. Pas rich snippets toe. Kies voor rich snippets die gespecificeerd zijn op lokale vindbaarheid. Denk hierbij aan adres snippets en lokale reviews. Voeg deze rich snippets te door middel van JSON-LD.
      9. Uitgebreide website audit. Onderzoek, test en diagnosticeer op zichtbaarheid problemen van websites. Check Google Indexing Status, efficiency van de HTML code, Moz Domain Authority Factoren, verkeer statistieken, keyword targeting en focus.
      10. Voer een online concurrentieanalyse uit. Vergelijk de belangrijkste concurrenten in de branche. Let bij het kiezen van concurrenten voornamelijk op online concurrenten. Vergelijk zaken als backlink profielen, lengte en kwaliteit van de content, de searcher intent van de pagina’s die ranken en de techniek van de website zoals META’s, rich snippets en 404’s.
      11. Ken de laatste SEO trends. Blijf op de hoogte van white hat SEO best practices en Google algorithm updates zoals Rankbrain, Caffeine, Hummingbird, Panda en Penguin. Weet wat wel en wat niet werkt. Pas geavanceerde expertise en kennis toe om spam te voorkomen. Volg top SEO-blogs zoals Search Engine Land, Search Engine Journal, Ahrefs Blog, Search Engine Watch, Moz etc…
      12. Zorg voor een SEO-vriendelijke website. Garandeer een zoekmachine vriendelijke website voor mensen en zoekmachines. Elimineer eerst technische SEO-fouten. Zorg er vervolgens voor dat u indexeerbare inhoud heeft die kan worden gecrawld en niet onbedoeld web robots blokkeert. Zorg ervoor dat belangrijke inhoud gemakkelijk vindbaar en toegankelijk is.
      13. Copywriting vaardigheden. Schrijf effectieve koppen, META’s en body tekst. Schrijf meeslepende unieke titeltags, META’s en H-tags om de CTR (Click Through Rate) te verhogen. Schrijf in een natuurlijke taal die wordt gebruikt door zoekers die gesproken zoekopdrachten uitvoeren. Ken uw publiek, schrijf langere inhoud en houd alinea’s kort, gebruik tekstopmaak zoals vet, lijsten en cursief, voeg afbeeldingen toe en vermijd zoekwoord spamming.
      14. Genereer nieuwe ideeën voor content: Het schrijven van relevante, originele, unieke inhoud met toegevoegde waarde. Stel voor om “thin content” te consolideren op minder sterkere pagina’s. Identificeer content gaps in de inhoud die moeten worden opgevuld.
      15. Bestaande website inhoud verbeteren. Wees bedreven in het bewerken van inhoud voor leesbaarheid. proeflezen. schrijf evergreen content. consolideer inhoud. Werk inhoud bij zodat deze gemakkelijker door mensen kan worden gescand met behulp van subkoppen. Laat voldoende ruimte over. Gebruik feiten of statistieken en juiste beschrijving. Elimineer grammaticafouten. Gebruik opsommingstekens. Blijf bij het onderwerp. Pagina’s moeten een echt doel, relevantie en toegevoegde waarde hebben.
      16. Call-to-action (CTA) optimalisaties aanbevelen. Test verschillende CTA’s in de teksten. Het einddoel is dat men overgaat op aankoop van het product of de dienst. Echter, kan het zijn dat (vooral bij duurdere producten/diensten) men nog niet direct bereid is om op aankoop over te gaan. in dat geval moet er gestuurd worden op een makkelijker conversie. Denk hierbij aan een gratis 30 minuten consult, een gratis whitepaper of proefmonsters.
      17. Maak aanbevelingen voor SEO strategieën. Bied voortdurend advies en begeleiding voor het grote geheel, samen met stapsgewijze detail wijzigingen om betere webpagina’s te maken. Stel een strategie, tactieken voor digitale marketingcampagnes voor en plan een tijdlijn. Evalueer de voortgang op basis van uitgevoerde acties.
      18. Continue procesverbetering. Met behulp van gegevens zoals verkeer en conversies, zorgt u voortdurend voor meer verkeer via alle digitale marketingkanalen, waardoor de betrokkenheid van inhoud wordt verbeterd. Denk daarnaast telkens na over een efficiëntieverhoging op gebied van werkzaamheden omtrent de 3 SEO pilaren (techniek, content en linkbuilding)
      19. Ken Content Management Systemen (CMS) en Digital Marketing Platforms. Begrijp de operationele kenmerken, voor- en nadelen van populaire Content Management Systemen: WordPress, Drupal en Joomla. Ken de beste strategieën voor website ontwikkeling voor verschillende marketing typen zoals b2b, b2c, e-commerce, landingspagina’s, verkooptrechters en leadgeneratie.
      20. Herontwerpen en ontwikkeling van websites. Heb een fundamenteel begrip van web development en website design en herontwerp processen en heb basis HTML codeervaardigheden. Begrijp Cascading Style Sheets (CSS), webpagina indeling en grafische ontwerpelementen.
      21. E-commerce systemen. Begrijp de belangrijkste aspecten van e-commerce websites, winkelwagentjes, online betalingsverwerkingsdiensten, fotogalerijen, e-commerceplatforms en Storefront-oplossingen, plus verzendopties en belastingregels om te voldoen aan wetten.
      22. Pas geavanceerde SEO technieken toe. Gebruik geavanceerde methoden om de zichtbaarheid van zoekmachines te maximaliseren, leidend tot: featured snippets, evergreen content, zichtbaarheid van het Google knowledge-paneel, Google quick answers box, local pack. Installeer HTML-opmaak om bovenstaande doelstellingen te ondersteunen. Voer HTTPS-migratie uit.
      23. Gebruik SEO-tools en SEO-software effectief. Gebruik verschillende tools om SEO analyses en SEO-werkzaamheden te optimaliseren. De SEO specialist moet overweg kunnen  met onder andere de volgende tools: Ahrefs, SEMRush, Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager, Google Mijn Bedrijf, Screaming Frog, MOZ, Mangools etc…
      24. Optimaliseer interne linkstructuur. Optimaliseer het hoofdmenu voor de belangrijkste pagina’s/zoekwoorden. Optimaliseer je teksten door hier ook interne links naar relevante pagina’s toe te voegen. Laat de belangrijkste pagina’s/zoekwoorden terugkomen in de vorm van een link op de homepage en andere autoritaire pagina’s. Op deze manier wordt de “linkjuice” verdeeld naar de belangrijkste pagina’s.
      25. Off-site SEO & linkbuilding. Een SEO specialist dient diverse, white hat, linkbuilding strategieën en tactieken toe te kunnen passen om het linkbuilding profiel uit te breiden en daarmee de autoriteit van de website te verhogen. Bepaalde white hat strategieën zijn: guest posting, ego bait, influencers, blogs binnen de branche, lijsten, startpagina’s, infographics outreach etc…
      26. Functionaliteit en volledigheid van de website. Maak aanbevelingen voor efficiënte navigatie, sitelay-out, menu- en navigatiestijl, footer, afbeeldingen, kleurenschema, logo en favicon indien nodig. Assisteren bij vereisten of specificaties voor visueel aantrekkelijke inhoud die professioneel wordt gepresenteerd.
      27. Wees een deskundige probleemoplosser. Onderzoek en analyseer huidige en toekomstige problemen. Krijg inzicht in eventuele bedreigingen en los deze zo snel mogelijk op. Probeer te handelen voordat het probleem door Google is opgepikt, en het probleem negatieve invloed op de rankings heeft.
      28. Key Performance Indicators (KPI’s). Analyseer en bespreek de KPI’s met de klant. Wat vinden zij het belangrijkst aan een SEO campagne? Wanneer is de opdrachtgever zo tevreden met de campagne dat ze willen verlengen? Denk hierbij niet alleen aan SEO doelstellingen maar ook aan overige marketingdoelstellingen en hoe SEO hieraan kan bijdragen. De meest voorkomende KPI’s zijn: Return On Investment (ROI), extra maandelijkse bezoekers, extra maandelijkse conversies/verkopen, extra top 10 / top 3 posities, Domain Rating (DR) toename etc…
      29. Wees een strateeg. Een SEO expert dient te allen tijde als strateeg te werk te gaan. Hij of zij dient altijd het grote plaatje in acht te nemen en hiernaar te handelen. Wees niet alleen in de eerste fase strategisch, maar gedurende het hele SEO traject.
      30. URL’s mappen. Maak een duidelijke URL structuur voor zowel bezoekers als zoekmachines. De SEO specialist moet op de structuur van de URL’s letten en ervoor zorgen dat de meest relevante zoekwoorden terugkomen in de URL’s (mits mogelijk).
      31. Focus op mobile search. Gebruik responsive webdesign en werk aan hogere resultaten in mobiele zoekresultaten. Optimaliseer inhoud om goed te scoren in gesproken zoekopdrachten en in de Google Mobile-first Index.
      32. Periodieke maandelijkse SEO rapporten. Bereid rapporten voor lopende SEO klanten en voor voortgangsrapportage van projecten. Voorbeelden zijn onder meer het bijhouden van wijzigingen in rankings, bestemmingspagina’s met het meeste verkeer, verkeerstrends, en links die zijn verworven. Er zijn meerdere tools voor de rapportage. Één van de meest gebruikte tools hiervoor is Google Data Studio.
      33. Optimaliseer belangrijkste social media accounts. Optimalisatie van social media omvat social media profielen zoals YouTube, Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest. Berichten van klanten promoten en plaatsen. Voeg knoppen en functies voor het delen van social media toe aan digitale inhoud.
      34. Strategie voor social media en distributie van inhoud. Weet hoe u inhoud kunt plaatsen en promoten in digitale marketingkanalen: videoportals, sociale media, e-mailnieuwsbrieven, display-advertenties, public relations en blogger outreach.
      35. Branding strategieën voor online marketing. Bespreek de basisprincipes van het online promoten van de opdrachtgever en hoe u merkbekendheid kunt opbouwen door geloofwaardigheid en differentiatie, authenticiteit en zichtbaarheid. Neem een ​​inventaris van digitale activa om te zien waar u staat versus online concurrenten – dat wil zeggen: wie heeft de meest nuttige, informatieve inhoud?
      36. Kwaliteitscontrole. Bevestig dat taken met succes zijn voltooid op basis van overeengekomen rollen en verantwoordelijkheden, waardoor volledige verantwoording en uitvoering van plannen wordt gegarandeerd. Er zijn verschillende tools die hierbij kunnen helpen zoals Asana en Jira.
      37. Website beveiliging. Bescherm de opdrachtgever bij beveiligingsproblemen met de website. Wees proactief. Overweeg SSL-certificaat en https: // veilig website-protocol. Controleer de communicatie van Google Search Console op malware of spammeldingen. Zorg voor veilige logins en sterke wachtwoorden. Houd software up-to-date. Maak regelmatig back-ups van websites.
      38. Webhosting en domein. Controleer webhosting en vervaldata. Zorg ervoor dat de opdrachtgever de volledige controle heeft en de domeinstatus en DNS-instellingen van hun website begrijpt. Beveel een nieuwe webhost aan als de laadsnelheid van de website langzamer is dan 3 seconden (en de site al geoptimaliseerd is op snelheid)
      39. Ondersteuning van het digitale marketing team. Werk effectief samen met het digitale marketing team van de opdrachtgever en lever een effectieve bijdrage. Teamleden zijn meestal de bedrijfseigenaar, webdesigner of webmaster, marketingbureau, social mediateam en mogelijk een tekstschrijver of freelancer. Neem deel aan vergaderingen en wees altijd op de hoogte van wat er speelt bij de opdrachtgever.
      40. Betaalde zoekadvertenties. Wees bekwaam in het beoordelen van de behoeften van klanten voor betaalde zoekadvertenties, pay-per-click, Google Ads. Doe zoekwoord aanbevelingen voor online advertentiecampagnes vergelijkbaar met een full-service reclamebureau.
      41. Voordelen van SEO. Informeer de (potentiële) opdrachtgever over de vele voordelen van SEO en leg uit waarom deze marketingstrategie op lange termijn loont (d.w.z. een hoog rendement op investering), versus betaalde advertenties of offline marketingmodellen die geen/minder duurzaam rendement opleveren .
      42. Online marketing demonstraties. Geef online SEO demonstraties om de autoriteit van het bedrijf/uzelf te verhogen. Op deze manier bouwt u personal branding op die de kans op nieuwe opdrachtgevers zal vergroten. Dit kan op veel verschillende manieren zoals guest blogs op Frankwatching of video’s op MOZ. Pak zoveel mogelijk mogelijkheden aan.
      43. Fix oude websites vs. Nieuwe website adviseren. Geef klanten advies over wat het meest logisch is met betrekking tot waar ze nu zijn en waar ze in de toekomst willen zijn – 1-5 jaar later. Zijn ze op schema? Investeren ze in de juiste digitale marketing platforms? Is het lucratiever om de juiste website te verbeteren, of om een nieuwe website te (laten) maken. Denk hierbij aan Conversie Optimalisatie (CRO) en SEO technische aspecten. Kan een nieuwe website beter converteren? Is het goedkoper om een nieuwe website te bouwen dan alle SEO technische problemen op te lossen?
      44. Hou het SEO Budget op schema. Beheer de uitgaven voor campagnebudgetten, de onboarding van de klant, help prioriteiten te stellen, stuur bronnen indien nodig door, voer projectbeheer uit, documenteer alle wijzigingen in de website. Het belangrijkste is dat de opdrachtgever weet waar hij/zij aan toe is. bijvoorbeeld als er 20 uur p.m. wordt afgenomen, hoeveel uur is hiervan voor project management en hoeveel uur voor daadwerkelijke uitvoer. Spreek dit van te voren duidelijk af om misverstanden te voorkomen.
      45. Stel realistische verwachtingen. Beloof minder en lever meer! Voldoe aan alle contractuele verplichtingen. Realiseer en communiceer realistische tijdlijnen en schema’s voor voltooing van het werk. Heb een uitgebreide SEO overeenkomst met verplichtingen van beide kanten om misinterpretaties te voorkomen.
      46. Communicatie met klanten. In staat zijn om complexe concepten en onderling gerelateerde concepten uit te leggen op kennisniveau van de opdrachtgever zonder buitensporige buzz-termen uit de branche te gebruiken. Leg de belangrijkste concepten meerdere keren uit zodat het helder overkomt.
      47. Speel zowel aanval als verdediging. Communiceer waar nieuwe kansen zijn door een leidende rol te spelen, en laat de klant weten waar ze kwetsbaar zijn (bijv. koop Exact Match domeinnamen voordat anderen dat doen, opkomende concurrenten zullen ze waarschijnlijk binnenkort overtreffen in SERP’s).
      48. Domeinen. Raadpleeg hoe u het beste gebruik kunt maken van domeinen die eigendom zijn van de klant. Is het logisch om meerdere websites te hebben of te consolideren tot één geweldige website? Raadpleeg hoe u met meerdere bedrijfslocaties omgaat.
      49. Strategische planning. Vooruit plannen. Onderneem marketing stappen in logische volgorde. Begin eerst met het aanpakken van het moeilijkste werk, en doe de campagne later met behulp van Web Analytics Data.
      50. SEO garantie. DOE GEEN SEO garanties voor het ranken van zoekwoorden. Garandeer alleen wat u rechtstreeks onder controle heeft. Gebruik ervaringen uit het verleden om toekomstige resultaten en scenario’s te benaderen. Wanneer u een SEO specialist inhuurt, lijkt het interessant te zijn om dit op basis van een garantie te doen. Dit werkt echter averechts aangezien dat de aandacht alleen op posities wordt gelegd, en niet op de belangrijkste doelstelling. Maak dus altijd van tevoren goede afspraken met u ingehuurde SEO specialist.

    SEO specialist inhuren? Of gewoon een vraag?

    Nog steeds vragen omtrent SEO (of het inhuren van een SEO specialist)? Neem contact via  06 28 20 20 96 of info@seoforyou.nl