N

Binnen 3 maanden resultaat

N

Maandelijks opzegbaar

N

Specialisten met 9+ jaar ervaring

SEO copywriter inhuren

door | 20 november 2021

Een SEO copywriter schrijft teksten die voor zowel Google als bezoekers interessant én overtuigend zijn.

Jij weet als geen onder hoe jouw bedrijf in elkaar steekt, wat jouw doelen zijn en hoe je ze gaat bereiken. Maar, wil je dit helder en duidelijk aan een potentiële klant uitleggen? Dan blijkt dat vaak erg lastig te zijn. Een copywriter ondersteunt jou daarbij door teksten te schrijven die precies dat zeggen wat jij al weet.

SEO copywriter inhuren

Een SEO copywriter is niet zomaar een tekstschrijver. Freelance copywriting is echt een vak apart. Veel van deze tekstschrijvers werken als freelancer in de marketingwereld. Zo kunnen zij zich aan verschillende projecten verbinden. Het inhuren van een freelance copywriter kan een groot verschil maken in hoe jij klanten aantrekt en hoe zij zich aan jouw bedrijf binden.

Wat wij voor jou kunnen betekenen

SEO is blijvend
In tegenstelling tot SEA (Google Ads), is SEO blijvend. De behaalde resulataten zullen niet ineens verdwijnen nadat de werkzaamheden stoppen. Dit betekent dat je maandelijks kunt doorbouwen op de afgelopen werkzaamheden en resultaten.

Giga potentieel rendement
Bezoekers via SEO zijn “gratis”. Je moet een investering leveren in de vorm van tijd om de top posities te behalen, maar vervolgens blijven deze posities renderen. Door maandelijks aan je SEO-campagne te werken, vergroot het rendement exponentieel.

Alles is meetbaar
SEO is meetbaar. We kunnen precies in kaart brengen hoeveel posities, bezoekers, leads en omzet er is gerealiseerd met SEO zodat u te allen tijde weet of die geïnvesteerde euro meer heeft opgeleverd.

✅ Snel terugverdiend
✅ Volledig transparant
✅ Volledig transparant
✅ Meetbaar resultaat

Wat is een freelance copywriter en wat kan die voor jou betekenen?

Een freelance copywriter is enerzijds van veel markten thuis en anderzijds heel eenzijdig inzetbaar. Waar bedrijven vroeger vaak iemand in-house aannam om copy te schrijven, is dit nu steeds minder het geval. Wat een copywriter doet kan in een paar zinnen worden samengevat. Een copywriter schrijft teksten met als doel om producten of diensten te verkopen. Freelance copywriting betekent dus dat één persoon door verschillende bedrijven wordt ingehuurd om zijn of haar schrijftalent te gebruiken om producten of diensten van teksten te voorzien. Goede teksten, geschreven door zeer goede tekstschrijvers, zijn van immense waarde. Potentiële klanten maken aan de hand van zo’n tekst, vaak een van de eerste dingen die ze tegenkomen, de eerste beslissing over of een product of dienst betrouwbaar is. Een goede freelance copywriter is goud waard. Wat nog waardevoller is, is een tekstschrijver die ervaring heeft met SEO copywriting. Zulke copywriters weten hoe ze een tekst niet alleen aansprekend kunnen maken voor potentiële klanten, maar weten ook hoe ze er voor kunnen zorgen dat een tekst hoog in Google scoort. Organisch hoog scoren in Google is heel mooi. Het is voor steeds meer bedrijven een ontzettend belangrijk doel in hun marketing plan. Maar, als jouw website vervolgens vol staat met teksten die niet commercieel of wervend zijn, heb je er alsnog erg weinig aan. Een tekstschrijver met ervaring in SEO copywriting biedt de ideale oplossing voor dit probleem.

Teksten die copywriters schrijven

Deze, toch wel bijzondere, tekstschrijvers, kunnen ingezet worden om verschillende soorten teksten te schrijven. Het schrijven van wervende teksten of commerciële teksten is in de wereld van freelance copywriting dagelijkse kost. Hoe een copywriter dat doet? Zij zorgen er voor dat hun teksten altijd aan drie eisen voldoet:

  • De tekstschrijver zorgt er voor dat een tekst interesse wekt in een product of dienst
  • De tekstschrijver zorgt er voor dat de tekst communiceert wat een product of dienst inhoudt
  • De tekstschrijver zorgt er voor dat de tekst een potentiële klant kan overtuigen om een product of dienst af te nemen.

Zij doen dit door allereerst een diepe duik te maken in de wereld van het product of dienst. Bij freelance copywriting worden altijd een paar vragen gesteld: Voor wie is de dienst of het product bedoeld? Hoe wordt de dienst of het product geleverd en waarom is juist dit product of deze dienst van zo’n groot belang? Vervolgens kan het brainstormen gaan beginnen.

Hoe wekt de tekst van een copywriter interesse?

Copywriters zijn vaak dol op woordgrappen en sterke slogans. Het is deze talige creativiteit die er voor zorgt dat de diensten die zij aanbieden zo sterk zijn. Tijdens het brainstormen komen er veel verschillende hersenspinsels op papier. Vanuit deze losse ideeën maakt de tekstschrijver concepten. Die concepten worden, na goedkeuring, weer verder uitgewerkt. Slogans en woordgrappen horen vaak bij zulke concepten. Het zijn deze kleine dingen die het freelance copywriting werk zo interessant maken. Het mogen sleutelen aan woorden om vervolgens een fantastische zinsspeling te creëren is voor veel tekstschrijvers een doel op zich. Deze slogans en woordgrappen wekken bij potentiële klanten meteen de interesse. Vanuit zo’n concept schrijft iemand die gespecialiseerd is in freelance copywriting niet alleen zulke slogans en woordgrappen. Aan de hand van een strategisch uitgewerkt plan kan een tekstschrijver er voor zorgen dat de teksten van jouw bedrijf op de juiste manier bij de juiste persoon binnenkomen. Een tekst hoeft niet enkel en alleen als doel te hebben dat het interesse wekt. Inmiddels is het voor iemand die zich ontwikkeld heeft op het gebied van SEO copywriting ook mogelijk om teksten te schrijven die zowel hoog in Google scoren als interesse van potentiële klanten wekken.

Het laten schrijven van wervende teksten door een copywriter

Deze teksten zijn voor een goede copywriter gesneden koek. Een tekst die daadwerkelijk overtuigend is, zorgt er namelijk voor dat potentiële klanten tot handelen overgaan. Om zulke teksten te kunnen schrijven, moet de tekstschrijver weten waarom een bedrijf bepaalde diensten of producten aanbiedt. In gesprek gaan met salesmedewerker is daarom belangrijk voor de tekstschrijver. Zodra helder is waarom deze teksten van groot belang zijn, kan er een plan worden getrokken. In wervende teksten is het belangrijk dat het duidelijk is wat mensen kunnen verwachten. Ook moet er een duidelijke Call To Action in staan. Een lezer moet overtuigd worden om tot beweging over te gaan. Het is belangrijk om zulke teksten simpel en overzichtelijk te houden. Hier komt uiteraard ook een beetje SEO copywriting om de hoek kijken. Behalve een stevige CTA en een overtuigende tekst is het natuurlijk ook van groot belang dat de tekst überhaupt gevonden wordt. Dit doet een copywriter door de juiste zoekwoorden op het juiste moment te gebruiken. Freelance copywriting is een vak apart en het schrijven van een goede wervende tekst is onderdeel van dit vak.

Het laten schrijven van commerciële teksten door een copywriter

Online staan er heel veel verschillende tips over hoe jij zelf dit soort teksten kunt schrijven. Wat ze er vaak niet bij vertellen, is hoeveel tijd hier in gaat zitten. Je zou dus wel deze tips kunnen opvolgen, maar dit zou betekenen dat je ontzettend veel tijd kwijt raakt aan iets waarvan je niet zeker weet of het té commercieel is of niet commercieel genoeg is. Commerciële teksten hoeven namelijk niet direct verkopende teksten te zijn. Een tekst vol CTA’s gaat er niet voor zorgen dat iemand ook daadwerkelijk op een mooie button gaat klikken. Een goede commerciële tekst zorgt er voor dat een potentiële klant weet wat jij in huis hebt en hoe jij de klant van dienst zou kunnen zijn. Het is daarom allereerst belangrijk om te weten wie jouw ideale klant is. Dit is iets dat een tekstschrijver namelijk niet weet. Weet jij wie jouw ideale klant is? Dan ondersteunt iemand gespecialiseerd in SEO copywriting jou zowel bij het vinden van deze ideale klant als bij het benaderen van de klant.

Waarom zou je met een copywriter in zee gaan?

Het mag duidelijk zijn dat een samenwerking met copywriters het beste naar boven haalt in jouw bedrijf. Het laten schrijven van commerciële teksten en wervende teksten is inspannend werk. Het vraagt een bepaalde knowhow om dit goed te kunnen doen. Een freelance copywriting specialist inhuren is daarom ontzettend handig. Wil jij er nou zeker van zijn dat de kosten die jij maakt met het inhuren van een tekstschrijver vanzelf terugverdiend worden? Dan is het verstandig om iemand uit de freelance copywriting wereld aan te nemen die ervaring heeft met SEO. Deze persoon zorgt er niet alleen voor dat de geleverde teksten piekfijn in orde zijn. Hij of zij weet namelijk ook hoe teksten die op een website staan de zoekmachines zoals Google en Yahoo kunnen beïnvloeden.

SEO copywriting, hoe zet je dat in?

Bij SEO copywriting is het belangrijk dat er niet alleen rekening gehouden wordt met de manier waarop de teksten geschreven worden maar ook met hoe de teksten geschreven worden. Het hebben van een SEO strategie is hierbij van groot belang. Bovenaan in Google komen te staan en jouw website voorzien van goede copywriting zijn twee doelen die vaak haaks op elkaar staan. Gelukkig is dit met een SEO copywriting strategie geen probleem meer. SEO tekstschrijvers die van beide werkvelden voldoende af weten, zijn in staat om teksten te schrijven die zowel scoren als de lezer aanspreken. Huur je iemand in die op het gebied van SEO copywriting een pro is? Dan weet je zeker dat jij waar voor je geld krijgt! Wil jij erachter komen hoe onze copywriters dit doen? Schroom dan niet om contact op te nemen.

Een freelance copywriter inhuren

Het inhuren van een tekstschrijver uit de freelance copywriting wereld is een verstandige stap om te maken. Of jij jouw bedrijf nou een professionaliseringsslag wilt geven, verder wilt kunnen groeien of net startende bent. Het schrijven van wervende teksten zou niet jouw zorg moeten zijn. Het leveren van jouw producten of diensten, daar moet jouw aandacht naartoe kunnen gaan. Ook aan het schrijven van commerciële teksten zou jij geen aandacht hoeven besteden. Hoewel er voldoende copywriters rondlopen in het land van freelance copywriting, is het inmiddels niet meer dan logisch om een tekstschrijver in te huren die gespecialiseerd is in SEO copywriting. Alleen dan haal je het beste uit jouw website. Aan de hand van een SEO strategie bekijken wij hoe jouw website geoptimaliseerd kan worden. Zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant. Heb jij interesse om een freelance copywriter in te huren ? Neem dan vandaag nog contact op!

Wat is een SEO audit?

De gratis SEO audit is een rapport met bevindingen opgesteld door een van onze SEO specialisten. In dit rapport met 100+ punten analyseren we jouw website t.o.v. de (online) concurrentie. Deze punten zijn onderverdeeld in de drie pilaren van SEO:

1. Content – met name teksten op de website
2. Techniek – website snelheid, kapotte pagina’s, etc..
3. Linkbuilding – het aantal relevante websites die naar jouw website linken

De SEO audit biedt direct uitvoerbare optimalisaties die jouw SEO-posities, websitebezoekers en omzet doen verbeteren.

Wat krijg je precies?

Wij analyseren jouw website en die van je online concurrenten, zoals in het bovenstaande punt beschreven. Vervolgens gieten we deze bevindingen in een rapport die we in 30 min d.m.v. een video call aan jou presenteren. Na afloop van deze call sturen we je het rapport op zodat je deze in alle rust nogmaals kan doornemen.

 

Waarom is de SEO audit gratis?

D.m.v. de SEO audit wordt direct duidelijk of SEO van toegevoegde waarde is voor een website of dat er beter voor een andere marketingstrategie kan worden gekozen. Door de SEO audit gratis aan te bieden willen we dus voorkomen dat er onnodige kosten gemaakt worden.

Uit de SEO audit kunnen verschillende punten boven water komen die opgepakt moeten worden om de SEO van je website te verbeteren. Deze punten kun je vervolgens zelf oppakken of ons laten uitvoeren.

Plan direct een afspraak in!
De audit wordt live via een video call aan je gepresenteerd.