N

Binnen 3 maanden resultaat

N

Maandelijks opzegbaar

N

Specialisten met 9+ jaar ervaring

Online marketing uitbesteden voor meer resultaat

door | 20 november 2021

Online marketing uitbesteden bij SEO For You resulteert in meer websitebezoekers, leads en verkopen.

We willen allemaal vindbaar zijn op het internet, zodat we klanten krijgen. En daarmee veel omzet en winst binnen halen. Maar wat als je weinig tijd hebt of niet precies weet hoe het werkt? Jouw online marketing uitbesteden is de oplossing. We zullen je laten zien wat de voordelen zijn en hoe wij te werk gaan.

Waarom online marketing uitbesteden?

 

Je vraagt zich wellicht af: is het uitbesteden van online marketing iets voor mij? Jij als ondernemer hebt het druk met jouw eigen bedrijf en alles wat daarbij komt kijken. Je houdt je bezig met klanten, administratieve taken en andere bedrijfsprocessen. En daarnaast is er dan ook nog online marketing. Je weet dat het belangrijk is om het goed aan te pakken, want als je vindbaar bent dan vergroot je de kans op klanten. Maar doordat je het al zo druk hebt, wordt online marketing al gauw een ondergeschoven kindje of een ‘moetje’. En dat draagt meestal niet bij aan het resultaat.

Bovendien moet jij jezelf als ondernemer allerlei marketingtechnieken aanleren. Om vindbaar te worden moet je alles weten over zoekmachine optimalisatie en wanneer je zou willen adverteren, moet je weten hoe je dat rendabel opzet. En daarnaast moet je ook nog weten, wanneer je eenmaal websitebezoekers hebt, hoe je deze omzet in kopende klanten. Word je al moe bij het idee? Dan is het tijd om online marketing uit te besteden bij een online marketingbureau.

Wat wij voor jou kunnen betekenen

SEO is blijvend
In tegenstelling tot SEA (Google Ads), is SEO blijvend. De behaalde resulataten zullen niet ineens verdwijnen nadat de werkzaamheden stoppen. Dit betekent dat je maandelijks kunt doorbouwen op de afgelopen werkzaamheden en resultaten.

Giga potentieel rendement
Bezoekers via SEO zijn “gratis”. Je moet een investering leveren in de vorm van tijd om de top posities te behalen, maar vervolgens blijven deze posities renderen. Door maandelijks aan je SEO-campagne te werken, vergroot het rendement exponentieel.

Alles is meetbaar
SEO is meetbaar. We kunnen precies in kaart brengen hoeveel posities, bezoekers, leads en omzet er is gerealiseerd met SEO zodat u te allen tijde weet of die geïnvesteerde euro meer heeft opgeleverd.

✅ Snel terugverdiend
✅ Volledig transparant
✅ Volledig transparant
✅ Meetbaar resultaat

Voordelen van online marketing uitbesteden

Voor veel mensen is het spannend om hun online marketing uit te besteden. En dat is niet vreemd, want je geeft de taak om jouw bedrijf in de spotlights te zetten aan een ander. En je moet maar hopen dat de ander jouw bedrijf goed genoeg begrijpt én dat het je geld gaat opleveren in plaats van kosten. We zullen een aantal voordelen van online marketing uitbesteden met je doornemen.

 

Expertise en ervaring

Wanneer je een online marketing specialist inhuurt, dan betekent dit dat je expertise en ervaring in huis haalt. Vooral wanneer je effectief en efficiënt nieuwe klanten wilt gaan aantrekken met online marketing, dan vraagt dit om kennis van diverse marketingtechnieken. Denk aan SEO, SEA en conversie optimalisatie. Hierbij is deskundigheid van groot belang. Vooral adverteren is anders enkel geld over de balk smijten. De meest succesvolle online campagnes zijn dan ook vrijwel altijd ontwikkeld door een groep online marketing specialisten van een erkend online marketingbureau. En dat is precies wat jij ook in huis haalt wanneer jij jouw online marketing gaat uitbesteden. Expertise en ervaring van diverse online marketing specialisten, met de best passende online strategie in huis.

 

Marketingtools in huis

Om jouw online campagnes op de beste manier in te richten en om onderzoek te doen naar de beste zoekwoorden voor zoekmachine optimalisatie, heb je vrijwel altijd marketingtools nodig. Deze tools zijn prijzig voor kleine en middelgrote bedrijven. Maar voor een online marketingbureau is het vanzelfsprekend om over dit soort marketingtools te beschikken. Een online marketingbureau weet bovendien, op basis van ervaring, welke tools het beste werken, want er zijn nogal wat tools beschikbaar op het gebied van online marketing.

 

Kosten besparen

Met de inzet van een online marketingbureau bespaar je niet alleen kosten op het aanschaffen van online marketingtools, ook bespaar je kosten op andere gebieden. Je hoeft namelijk zelf geen fulltime medewerker in te huren voor jouw online marketing. (Bovendien kan één marketeer geen verstand hebben van alle marketing specialisaties.) En je bespaart ook kosten op zaken als advertentiebudget. Een online marketingbureau heeft alle tools en kennis in huis om snel en goed de juiste campagnes te draaien. Dit voorkomt dat je zelf wat gaat aanrommelen en allemaal geld verspilt.

 

Ander perspectief

Door een online marketing specialist in huis te halen, haal je ook een ander perspectief in je bedrijf. Het is namelijk een objectieve partij met veel kennis van online marketing. Hierdoor kan een online marketingbureau jou voorzien van een frisse blik en nieuwe feedback. Maar ook een hoop nieuwe inspiratie.

 

Resultaat is meetbaar

Wanneer je online marketing gaat uitbesteden, wil je weten wat het je oplevert. En dat is ook meteen het voordeel van online marketing: alles is meetbaar. Hierdoor weet je precies wat iedere euro oplevert. Daarmee kom je erachter hoe waardevol een online marketingbureau kan zijn of juist niet. En door vooraf doelen te stellen en afspraken te maken, weet je zeker dat het resultaat er gaat komen.

 

Continuïteit

Het opstarten van online marketing is al een ding, maar het daarna bijhouden en onderhouden is een tweede. Dit kost voor de gemiddelde ondernemer enorm veel tijd en daardoor schiet het er al gauw bij in. Vooral als de resultaten er nog niet naar zijn. Een online marketing specialist houdt zich de hele dag bezig met het inrichten van de beste campagnes en het optimaliseren van websites. Hierdoor weet je zeker dat er continuïteit komt in jouw online marketing acties bij het uitbesteden van online marketing.

 

Tijd besparen

Wanneer je jouw online marketing gaat uitbesteden bij een online marketingbureau, zal je eerst wat tijd moeten besteden aan het opstarten. Je zal het online marketingbureau moeten leren kennen en andersom. Maar daarna ga jij enkel tijd besparen. Jij en jouw medewerkers kunnen zich weer volledig focussen op de taken waar zij goed in zijn, terwijl het online marketingbureau doet waar zij in gespecialiseerd zijn!

 

Efficiënt werken

Verder kun je met online marketing specialisten enorm efficiënt werken. Zij hebben ervaring in meerdere branches en weten zo precies wat wel en niet werkt. En zodra iets niet werkt, dan kunnen zij snel bijsturen. Een online marketingbureau moet immers snel kunnen schakelen om mee te kunnen doen. Dit maakt succesvolle campagnes schaalbaar, want deze kunnen ze eenvoudig uitbreiden en van minder succesvolle campagnes kunnen ze een succes maken. Hierdoor til jij jouw online marketing in een rap tempo naar een hoger niveau.

 

Zit nergens aan vast

En kom je er gedurende de samenwerking achter dat je de samenwerking met een bepaald online marketingbureau toch niet zo prettig vindt? Geen man overboord. Wanneer je een online marketing specialist inhuurt bij SEO For You, dan is de samenwerking gewoon maandelijks opzegbaar. Dat werkt net even wat anders wanneer je besluit iemand fulltime in dienst te nemen en het bevalt niet. Bij een online marketing specialist zit je nergens aan vast en je vindt zo weer iemand anders, want er zijn online marketing specialisten genoeg!

Hoe gaan wij te werk?

Na het lezen van al deze voordelen, vraag je je wellicht af: hoe werkt online marketing uitbesteden bij SEO For You? In de basis werken wij met drie marketingtechnieken: SEO, SEA en CRO.

 

Zoekmachine optimalisatie – SEO

De eerste stappen binnen onze campagnes gaan altijd over organische vindbaarheid. Je wilt gevonden worden door jouw doelgroep zonder daarvoor te betalen. We gaan daarvoor eerst met jou kijken naar wat jouw doelen zijn rondom vindbaarheid in zoekmachines. Daarna voeren we een audit uit, welke laat zien waar de optimalisatiemogelijkheden liggen op het gebied van zoekmachine optimalisatie.

 

Dit wordt opgevolgd door een uitgebreid zoekwoordonderzoek, waarbij we kijken op welke zoekwoorden jij kan scoren in jouw niche. We focussen hierbij in eerste instantie op koop zoekwoorden, dit zijn zoekintenties die woorden zoals kopen, aanbieding, uitbesteden, korting, aanschaffen, etc. bevatten. En deze woorden laten zien dat mensen van plan zijn om een bepaalde product of dienst aan te gaan schaffen.

Zodra we de juiste zoekwoorden hebben gevonden, is het belangrijk om de website te checken op honderden technische factoren. Op bijna iedere website is wel een punt van aandacht te ontdekken, waardoor we ervoor kunnen zorgen dat het voor de zoekmachines nog makkelijker wordt om een website te lezen en indexeren. En dit is heel belangrijk, want uiteindelijk ben je afhankelijk van de zoekmachine in hoeverre jij op topposities komt te staan.

 

Daarna is het tijd om de zoekwoorden te gaan verweven in de content op de website. Want als de zoekwoorden niet op de website staan, kan je er immers ook (bijna) niet op gevonden worden. Voor veel mensen is het lastig om zelf pakkende teksten te schrijven en ook nog de zoekwoorden op een subtiele manier de zoekwoorden in de teksten te verwerken. Daarom hebben wij zelf ook tekstschrijvers in huis met jarenlange ervaring in het schrijven over diverse onderwerpen.

Tot slot werken we bij zoekmachine optimalisatie ook aan linkbuilding. Dit helpt bij het versterken van de autoriteit van een website. Google wil ook graag van andere websites zien dat zij waarde hechten aan jouw website en doorlinken naar jouw content. Met linkbuilding helpen wij je om de juiste externe links te verkrijgen. Die enerzijds zorgen voor meer autoriteit, maar die ook kunnen zorgen voor extra websiteverkeer.

Adverteren in zoekmachines – SEA

Als de zoekmachine optimalisatie volledig staat en je wordt goed gevonden in de zoekmachines, dan kan je gaan kijken naar adverteren in zoekmachines. Dit wordt ook wel SEA genoemd. Ook bij SEA zijn de zoekwoorden erg belangrijk, want deze woorden bepalen in welke zoekresultaten jij naar voren komt met jouw advertenties. Inmiddels weet je al welke woorden belangrijk zijn voor jouw bedrijf en met welke woorden je makkelijk kunt scoren. Met adverteren kun jij jouw posities extra versterken.

En bovendien is adverteren ook handig, wanneer je snel bovenaan wilt staan in Google. Zoekmachine optimalisatie focust zich op de lange termijn. Maar wanneer je snel resultaat wilt behalen om een bepaalde reden, zoals een productlancering of een interessante actie of feestdag, dan is adverteren in zoekmachines heel handig.

CRO

Wanneer je al dat verkeer naar jouw website stuurt, dan wil je ook dat deze websitebezoekers kopende klanten worden. Dit gaat echter niet vanzelf en ook dit is volledig afhankelijk van de content op jouw website. Jouw bezoekers moeten snel het juiste product of de gevraagde dienst kunnen vinden. En je wilt ze niet te veel afleiden van hun aankoop. Iedere link of knop kan ze wegdrijven bij hun eerste intentie. En daarnaast moet ook de content gewoon sterk genoeg zijn. jij zal jouw klant moeten overtuigen van jouw expertise.

Daarom vinden wij het belangrijk om ook te voorzien in conversie optimalisatie. Met bepaalde tricks en strategieën kun je ervoor zorgen dat een websitebezoeker sneller een kopende klant wordt. Wij weten precies hoe we met eenvoudige wijzigingen de conversieratio’s kunnen verhogen. Maar ook dit is geen eendagsvlieg. Voor optimaal resultaat kun je er ook voor kiezen om samen te werken met een CRO specialist. Conversieoptimalisatie is een constant proces van blijven testen en optimaliseren. Alles voor het beste resultaat.

Waarom zou je voor SEO For You moeten kiezen?

We hebben je nu laten zien wat de voordelen zijn van online marketing uitbesteden en je weet precies welke technieken wij belangrijk vinden. Maar waarom zou je nu voor de online marketing specialisten van SEO For You moeten kiezen?

Snel terugverdiend

Binnen SEO For You focussen onze online marketing specialisten zich in eerste instantie op laaghangend fruit. Denk bijvoorbeeld aan zoekwoorden waarbij je nu tussen positie 4 en 25 rankt. Deze kunnen wij voorzien van een kleine boost, waardoor je al gauw in de top 10, top 5 of top 3 zoekresultaten komt te staan. Dit zorgt ervoor dat we vrijwel direct de eerste resultaten boeken en jij jouw investering snel terug kan verdienen.

Volledig transparant

Daarnaast vinden we het belangrijk om volledig transparant te werken. We willen je graag laten zien waar we mee bezig zijn. Daarom laten we je iedere maand zien hoe jouw campagnes ervoor staan en hoe deze verband houden met de doelstellingen die we eerder hebben opgesteld. Zo kun je precies zien wat er gedaan is, welke online strategie toepasbaar is, wat het oplevert en wat de plannen zijn voor de volgende maand. Dit voorkomt dat je bakken met geld uitgeeft aan online marketing specialisten die hun afspraken niet nakomen. Bij ons kan dat niet voorkomen, want wij werken transparant.

Maandelijks opzegbaar

Bovendien zijn onze werkzaamheden maandelijks opzegbaar. Wij geloven niet in langetermijncontracten. En we vinden het belangrijk om jou als klant het vertrouwen te geven dat wij onszelf iedere maand opnieuw zullen bewijzen. Zo kun jij veilig investeren, want stel dat je het niets vindt dan kun je er altijd van af. Hoewel we ons dat natuurlijk niet voor kunnen stellen.

Meetbaar resultaat

Al onze marketingtechnieken zijn volledig data gedreven en daardoor meetbaar. Je kunt precies zien op welke posities jij staat in Google bij bepaalde zoekwoorden. Het is meetbaar hoe jouw Google campagnes draaien en we kunnen ook laten zien hoe kleine conversie optimalisatie technieken het aantal verkopen/leads doet stijgen. Hierdoor weet je precies wat jouw investering je oplevert.

Ervaring

Als laatste hebben wij jarenlange ervaring in online marketing. Dit is ook terug te zien in de resultaten die onze online marketing specialisten behalen. Een paar projecten waar we trots op zijn, zijn dan ook onze samenwerkingen met een bedrijf in supplementen, een website met tuinartikelen en een nieuwsplatform. Voor al deze bedrijven en websites hebben we mooie resultaten behaald in een aantal maanden. Zo heeft het bedrijf met supplementen 431% meer organisch verkeer gekregen binnen 10 maanden, kreeg de website met tuinartikelen 657 extra top 3 posities binnen 3 maanden. En kreeg het nieuwsplatform 61.118 extra maandelijkse bezoekers binnen 6 maanden.

Dus wil jij online marketing uitbesteden? Waar wacht je nog op?

Wat is een SEO audit?

De gratis SEO audit is een rapport met bevindingen opgesteld door een van onze SEO specialisten. In dit rapport met 100+ punten analyseren we jouw website t.o.v. de (online) concurrentie. Deze punten zijn onderverdeeld in de drie pilaren van SEO:

1. Content – met name teksten op de website
2. Techniek – website snelheid, kapotte pagina’s, etc..
3. Linkbuilding – het aantal relevante websites die naar jouw website linken

De SEO audit biedt direct uitvoerbare optimalisaties die jouw SEO-posities, websitebezoekers en omzet doen verbeteren.

Wat krijg je precies?

Wij analyseren jouw website en die van je online concurrenten, zoals in het bovenstaande punt beschreven. Vervolgens gieten we deze bevindingen in een rapport die we in 30 min d.m.v. een video call aan jou presenteren. Na afloop van deze call sturen we je het rapport op zodat je deze in alle rust nogmaals kan doornemen.

 

Waarom is de SEO audit gratis?

D.m.v. de SEO audit wordt direct duidelijk of SEO van toegevoegde waarde is voor een website of dat er beter voor een andere marketingstrategie kan worden gekozen. Door de SEO audit gratis aan te bieden willen we dus voorkomen dat er onnodige kosten gemaakt worden.

Uit de SEO audit kunnen verschillende punten boven water komen die opgepakt moeten worden om de SEO van je website te verbeteren. Deze punten kun je vervolgens zelf oppakken of ons laten uitvoeren.

Plan direct een afspraak in!
De audit wordt live via een video call aan je gepresenteerd.